خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آخرین وضعیت دما در مرزهای منتهی به عراق/ روند کاهش گرما از روز پنجشنبه

آخرین وضعیت دما در مرزهای منتهی به عراق/ روند کاهش گرما از روز پنجشنبه
کد خبر : ۱۵۱۷۱۶۹

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور آخرین میزان دما در مرزهای منتهی به کشور عراق را اعلام کرد.

«صادق ضیاییان» رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت دما در کشور گفت: برای امروز بارش‌های رگباری شدید را در شمال استان هرمزگان همچنین در غرب و جنوب این استان و جنوب استان فارس پیش‌بینی می‌کنیم. این بارش‌های رگباری ممکن است باعث ایجاد روان آب در مسیل‌ها شود. مسیل‌ها و رودخانه‌های خشک در این شرایط بسیار خطرناک بوده و مردم باید از اطراق در حاشیه و بستر این مناطق خودداری کنند.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی به ویژه در ارتفاعات نوار غربی و همچنین در ارتفاعات استان آذربایجان شرقی بارش‌های رگباری پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای روز چهارشنبه بخش‌های شمالی استان خراسان شمالی و همچنین در جنوب کشور و در شمال استان هرمزگان و ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان بارش‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: برای روز جمعه در استان خراسان شمالی، جنوب استان کرمان، شمال خراسان رضوی، بارش‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم. در روز جمعه در ارتفاعات رشته‌کوه البرز واقع در استان‌های سمنان، البرز و تهران بارش‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم. همچنین برای شمال استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال استان هرمزگان و شمال استان آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد بارش‌هایی خواهیم بود.

ضیاییان تصریح کرد: از لحاظ روند دمایی نیز انتظار داریم دما در روزهای پنجشنبه دو الی سه درجه کاهش پیدا کرده و این روند در روزهای جمعه و شنبه ادامه پیدا کند.

وی درباره دمای هوا در مرزهای منتهی به عراق گفت: در مرز خسروی دمای هوا ۴۴ درجه و در مرز مهران ۴۶ درجه و مرز شلمچه ۴۷ درجه، نجف ۴۷ درجه، کربلا ۴۵ درجه و کاظمین ۴۴ درجه و سامرا ۴۵ درجه است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز