خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد:

شرکت ۷۰۰ نفر از کادر پزشکی و پرستاری دانشگاه بقیةالله در پیاده‌روی اربعین

شرکت ۷۰۰ نفر از کادر پزشکی و پرستاری دانشگاه بقیةالله در پیاده‌روی اربعین
کد خبر : ۱۵۱۵۵۸۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به خدمات این دانشگاه در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با هلال احمر مذاکرات لازم صورت گرفته است و حدود ۷۰۰ نفر از کادر پزشکی و پرستاری دانشگاه بقیةالله در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، حسن ابوالقاسمی امروز در نشستی خبری ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی درس آموخته های کرونا در پنجم شهریور ماه اظهارداشت: در دوران همه گیری کرونا عموم جامعه به خصوص کادر درمان تجربه های زیادی کسب کردند که به همین منظور این همایش ملی برای نخستین بار در مرکز همایشهای رازی برگزار می شود و تاکنون حدود ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی با اشاره به دوران کرونا گفت: ۱۰۰ درصد ظرفیت‌های بیمارستان بقیه الله را برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دادیم. در دوران شیوع کرونا پروژه‌های تحقیقات را اجرا کردیم که از جمله آن‌ها پلاسما درمانی بود که از دانشگاه بقیه‌الله(عج) کلید خورد و واکسن نورا نیز به عنوان یک برند ایرانی به تولید رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن سرخک در افراد زیر ۱۵ سال افزود: افراد زیر ۱۵ سال که تاکنون واکسن سرخک نزدند و قصد سفر برای اربعین حسینی را دارند باید نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

ابوالقاسمی به واکسن پنوموکوک اشاره کرد و گفت: این واکسن نیز برای کودکان بسیار مفید است و از بسیاری بیماریها پیشگیری می کند.

وی همچنین درباره استانداردهای دانشگاه بقیة‌الله گفت: تمام استانداردهای وزارت بهداشت حتی با روش‌های سختگیرانه‌تر در این دانشگاه اجرا می‌شود؛ هم استانداردهای وزارت بهداشت و هم مقررات سپاه چه در جذب دانشجو و چه در جذب استاد و چه در تولیدات دانش‌بنیان در این دانشگاه رعایت می‌شود. در تربیت دانشجو نیز دانشجویانی را پذیرش و تربیت می‌کنیم که هم از نظر معنوی و هم از نظر پایبندی به اصول انقلاب اسلامی افراد ویژه‌ای هستند.

او درباره دوره طرح نیروی انسانی در فارغ‌التحصیلان دانشگاه بقیة‌الله نیز گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید بخشی از خدمات و طرح خود را در مناطق مرزی، دریایی و ... بگذرانند.

ابوالقاسمی همچنین به خدمات این دانشگاه در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: همه‌ساله دانشگاه با ظرفیت بالایی در مراسم اربعین شرکت می‌کند و هم اساتید و هم دانشجویان داوطلب حضور در این مراسم هستند. در این راستا نیز با هلال احمر مذاکرات لازم صورت گرفته است و حدود ۷۰۰ نفر از کادر پزشکی و پرستاری دانشگاه بقیةالله در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز