خبرگزاری کار ایران

تدوین بسته سیاستی پیشگیری از مصرف دخانیات در دانشگاه‌های کشور

تدوین بسته سیاستی پیشگیری از مصرف دخانیات در دانشگاه‌های کشور
کد خبر : ۱۵۱۵۵۱۱

پیش‌نویس بسته سیاستی پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات در دانشگاه‌های کشور در معاونت اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی با محوریت میز پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات، ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از برگزاری جلسات تخصصی هیات اندیشه‌ورز میز و بررسی‌های کارشناسی انجام شده، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، راهبردها و راهکارهای تدوین شده بررسی شد.

در این نشست، معاون اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح وضعیت فعلی مصرف دخانیات در کشور و خصوصا افزایش آمار مصرف در بین جوانان و نوجوانان، سیاستگذاری فرهنگی را در این موضوع بسیار حائز اهمیت دانست.

امید عبدالهی افزود: آمارهای مصرف بیانگر افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی مصرف دخانیات در بین جوانان و نوجوانان است و علاوه بر آسیب‌های وارده به حوزه سلامت، در زمینه سبک زندگی هم آسیب‌های فراوانی ایجاد کرده که اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی را در این حوزه دو چندان ساخته است.

وی اظهار امیدواری کرد که بسته سیاستی پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از مصرف دخانیات تا پایان مردادماه جهت تصویب ارائه شود.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات نیز در این نشست با تاکید بر ارائه چشم‌انداز دانشگاه بدون دخانیات، تحقق این موضوع را منوط به مشارکت همه ذی‌نفعان دانشگاهی دانست و تاکید کرد: سیاست‌های تدوین شده در این حوزه نیازمند حمایت و همراهی دیگر حوزه‌های مرتبط با عرصه فرهنگی و اجتماعی هستند.

محمدرضا مسجدی با اشاره به طرح شکایت جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از دو بازیگر سینما به خاطر استعمال دخانیات در فیلم‌ها و سریال‌های نمایش خانگی، محکوم شدن این بازیگران را به عنوان نوعی حرکت نمادین در راستای فرهنگ‌سازی جامعه عاری از دخانیات دانست.

در این نشست نمایندگان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز با طرح نظرات و دیدگاه‌های خود، حمایت مجموعه خود را در عملیاتی کردن راهبردها و راهکارهای تدوین شده اعلام کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز