خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

موکب‌های دانش‌آموزی در ۶ استان مرزی مستقر شده است

موکب‌های دانش‌آموزی در ۶ استان مرزی مستقر شده است
کد خبر : ۱۵۱۳۶۷۰

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در ۶ استان مرزی موکب‌های دانش‌آموزی مستقر شده است، گفت: سال گذشته برای نخستین بار مجوز اربعین حسینی برای مدارس صادر شد و به جز اعزام توسط مدارس، اعزام‌های تجمیعی را هم خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی امروز در نشست خبری درباره برنامه‌های تابستانی دانش آموزان گفت: ۱۲۰۰ دانش‌آموز در اردوی ملی دانش‌آموزان شرکت می‌کنند که این هفته اردوی پسران و هفته آینده اردوی دختران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پورثانی به فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره و خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی امسال در مقایسه با سال گذشته ۲ هفته زودتر آغاز شد و اکنون در مرحله جبران نمرات برای دانش‌آموزانی هستیم که می‌خواهند تغییر رشته دهند.

وی گفت: اعزام دانش‌آموزان و دانشجومعلمان را به مراسم اربعین حسینی خواهیم داشت و موکب‌های اربعین در مدارس و پایگاه‌های دانش‌آموزی و در مرزهای خروجی کشور راه اندازی می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم ۱۵ هزار دانش‌آموز از طریق مدارس به مراسم اربعین حسینی اعزام شوند.

حجت الاسلام پورثانی افزود: اکنون در ۶ استان مرزی موکب‌های دانش‌آموزی مستقر شده است و سال گذشته برای نخستین بار مجوز اربعین حسینی برای مدارس صادر شد و به جز اعزام توسط مدارس، اعزام‌های تجمیعی را هم خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه آیین نامه طرح نماد ابلاغ شده و سازمان های مرتبط مانند بهزیستی و برنامه و بودجه وظایف خود را براساس آیین‌نامه انجام می‌دهند، گفت: اکنون ۶۵۰ مرکز مشاوره در مناطق داریم و ۱۵ هزار مربی پرورشی و مشاور در آزمون استخدامی امسال جذب می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین برای طرح نماد در حوزه تولید فضای ارتقایی ۳۲ پروتکل علمی برای مصاحبه تشخیصی دانش‌آموزان انجام و خط ۱۵۷۰ در همه استان‌ها فعال شده است.

حجت‌الاسلام پورثانی یادآورشد: اکنون تهیه نقشه خطرپذیری بر اساس نتایج غربالگری صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم که ۵ درصد از دانش آموزان نیازمند بررسی بیشتر هستند.

وی یادآورشد: بیش از ۲۰۸ هزار مصاحبه تشخیصی هم برای گروه‌های هدف صورت گرفته و تا ۱۵ مرداد امسال ۱۱۶ هزار مدرسه وارد سامانه نماد شدند و اطلاعات در زمینه آسیب‌های اجتماعی را ثبت کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز