خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون شوراها در گفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری انتخابات شوراها به صورت استانی از دستور کار خارج شده است

برگزاری انتخابات شوراها به صورت استانی از دستور کار خارج شده است
کد خبر : ۱۵۱۲۴۷۹

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره برگزاری انتخابات شوراها به صورت استانی توضیحاتی را ارائه کرد.

«ولی‌الله بیاتی» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره موضوعات مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان درباره برگزاری انتخابات شوراها به صورت استانی گفت: بعد از شهادت رییس جمهور شهید، ما یک مصوبه‌ای را داشتیم که انتخابات ریاست جمهوری از آن تاریخ که ما قانون را تصویب کردیم ۵۰ روز بعد برگزار شد و انتخابات شوراها نیز قرار شد در موعدش که خرداد سال آینده است، برگزار شود.

وی ادامه داد: دوره بعدی شوراها که شورای هفتم می‌شود سه‌ساله شود، تا با انتخابات ریاست جمهوری همزمان شود. دلیل این کار نیز این است که زمان شوراها را مجلس می‌تواند، تعیین و کم و زیاد کند، اما مدت زمان مجلس و یا ریاست‌جمهوری در اختیار مجلس نیست و به صراحت در قانون اساسی آورده شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: از همین‌رو در قانونی که تصویب شده، دوره شوراهای ششم (فعلی) ۴ سال و دوره شورای بعدی (هفتم) سه‌ساله است که با انتخابات ریاست جمهوری همزمان می‌شود. شنیده‌ایم که آقای چمران پیشنهادی را به شورای عالی استان‌ها داده است که لایحه‌ای را درخصوص ۷ ساله شدن شوراها به مجلس ارائه دهند، چراکه شورای عالی استان‌ها می‌تواند به مجلس لایحه دهد.

بیاتی تصریح کرد: ما با ۷ ساله شدن شورا در این دوره مخالف هستیم، چراکه مردم برای ۴ سال نمایندگان شورا را انتخاب کرده‌اند نه ۷ سال و اگر بخواهیم دوره شورا را به ۷ سال ارتقا دهیم به مصلحت کشور نیست. البته تا این لحظه هم لایحه‌ای به دست ما نرسیده است که در کمیسیون مطرح و اعلام وصول کنیم. اگر بیاید هم بعید است که از این لایحه در مجلس استقبال شود.

وی درباره برگزاری انتخابات استانی شوراها نیز گفت: شوراها در روستا، شهر و شورای فرادست نیز شورای عالی استان‌ها است.ما در این خصوص هیچ لایحه‌ای نداریم به هر صورت استانی شدن انتخابات شوراها یک موضوعی است که در مجلس مطرح شده بود و قرار بود استانی شود که آن هم از دستور کار خارج شده است و در کمیسیون هم مطرح نمی‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس براین اساس شورای ششم چهارساله است و شورای هفتم ۳ ساله است که با انتخابات ریاست جمهوری همزمان برگزار شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز