خبرگزاری کار ایران

پویش مرهم زائر ۳ جمعیت هلال احمر کلید خورد

پویش مرهم زائر ۳ جمعیت هلال احمر کلید خورد
کد خبر : ۱۵۰۰۸۹۴

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: سومین پویش ملی "مرهم زائر" با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی و دیگر طرح‌های سلامت‌محور و بشردوستانه هلال‌احمر، از محل مشارکت‌های مردمی، خیرین و حامیان، در آستانه ماه محرم آغاز و از پوستر تبلیغاتی این پویش رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبات شورای سیاستگذاری عملیات بهداشتی و درمانی اربعین حسینی ۱۴۰۳ هلال‌احمر و با ابلاغ رسمی‌بخشنامه مرتبط به استان‌ها، حوزه‌های ستادی و سازمان‌های تابعه با امضای دبیر کل این‌ جمعیت، پویش "مرهم زائر۳" در سطح ملی آغاز شد.

 وی در ادامه افزود: با اعلام فراخوان و در قالب پویش "مرهم زائر" برای سومین سال متوالی، عموم مردم، خیرین و حامیان با جمعیت هلال‌احمر در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین مراسم اربعین حسینی از طریق تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی این تجمع انبوه و باشکوه همکاری خواهند کرد.

سلیمی ضمن اشاره به ظرفیت‌های عظیم داوطلبی و مشارکت فعالانه مردم در تمامی‌پویش‌های جمعیت، بیان کرد: همکاری آحاد مردم و خیرین با پویش مرهم زائر ۳ از طریق مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی صورت می‌گیرد. مشارکت غیرنقدی مردم در این پویش شامل: اهدای داروهای سالم و مازاد بر مصرف خانگی و نحوه مشارکت حامیان، اهدای محموله دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی به شعب، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور خواهد بود.

 رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر همه ساله در مراسم اربعین حسینی خدمت به زائرین را سرلوحه وظایف خویش قرار می‌دهد و برای جلب مشارکت های مردمی و خیرین در امور عام‌المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان امسال نیز همچون دو سال گذشته در قالب پویش ملی "مرهم زائر" و برای تأمین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسمِ جهانی و اجتماعِ انبوه، اعلامِ مشارکتِ عمومی نموده است.

 وی تصریح کرد: داروهای اهدایی علاوه بر مراسم اربعین حسینی در دیگر رویدادهای بشردوستانه مانند کاروان‌های سلامت در مناطق محروم و کم‌برخوردار و نیز مراسم‌های دهه آخر صفر نیز استفاده خواهد شد.

 سلیمی یادآور شد: شرایط داروهای اهدایی نیز مطابق با بخشنامه پویش "مرهم زائر۳" اعلام و ابلاغ شده است که مبتنی بر آن، داروها باید با بسته‌بندی مناسب و ترجیحا با بسته‌بندی اولیه کارخانه باشد، داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵تا۲۰درجه نباشد، داروهای مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته‌بندی باز و نیز قرص ها،کپسول ها، پرل‌ها به صورت فله‌ای و باز شده نباشد.

 این مقام مسئول ادامه داد: جمع‌آوری داروها با همکاری و همیاری اعضای سازمان‌های داوطلبان، جوانان و امداد و نجات و تفکیک داروها توسط افراد واجد صلاحیت از جمله اعضای کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تکنسین‌های دارویی با نظارت مشترک معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر صورت می‌گیرد. داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال‌احمر ایران، در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت قرار می‌گیرد.

 سلیمی در پایان در خصوص نحوه مشارکت نقدی هموطنان در پویش "مرهم زائر۳" نیز گفت: عموم هموطنان و خیرین و حامیان عزیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود به این پویش را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹، شماره شبا‌ IR۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳، کد دستوری #۳*۱۱۲* و یا درگاه پرداخت اینترنتی rcs.ir/portal/donation به نام جمعیت هلال‌احمر اهدا کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز