خبرگزاری کار ایران

تاکید کشورهای عضو گروه پنج بر گسترش همکاری‌های حوزه سلامت

تاکید کشورهای عضو گروه پنج بر گسترش همکاری‌های حوزه سلامت
کد خبر : ۱۵۰۰۴۵۷

بیست و نهمین نشست کشورهای عضو گروه پنج با حضور جمعی از معاونان و مدیران وزارت بهداشت، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و سفرای کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان در ستاد وزارت بهداشت، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نصیر، سفیر کشور عراق در تهران، در این نشست، گفت: کشورهای عضو گروه پنج جمعیت زیادی را در خود گنجانده اند که سرشار از توانمندی ها و ظرفیت های منحصربفردی هستند و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن بهره ببریم. 
 
وی ضمن تاکید بر تبادل تجربیات به صورت مستمر بین کشورها، گفت: سالانه ده ها هزار بیمار عراقی در کشور جمهوری اسلامی ایران تحت درمان قرار می گیرند و ضرورت دارد که گروه پنج دفاتری را در هر کشوری افتتاح کنند تا بر این امر نظارت کنند.
 
 نصیر در ادامه در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی و ورود زائرین به کشور عراق، گفت: با توجه به اینکه مراسم اربعین نزدیک است و با در نظر گرفتن گرمای هوا و ورود میلیون ها زائر به شهرهای عراق خصوصا شهر کربلا، از سایر کشورها می خواهیم که در این زمینه کمک و حمایت کنند. 
 
 زاهدی، سفیر تاجیکستان در تهران نیز ضمن تاکید بر تبادل تجربیات حوزه سلامت در بستر نشست های گروه پنج، گفت: همکاری های دوجانبه با کشور ایران در حوزه گردشگری سلامت رشد بی سابقه داشته و همکاری های سلامت محور در قالب تفاهم نامه های مشترک صورت گرفته است.
 
وی گفت: در حال حاضر عمل های جراحی دشوار و پیچیده در کشور تاجیکستان انجام می شود که نتیجه تبادل دانش و تجربه دانشمندان و متخصصان ایرانی به کشورمان است. 
 
در ادامه این نشست، خانم خیرات، دبیر اول سفارت پاکستان در تهران نیز در خصوص استمرار همکاری های دوجانبه با کشور ایران در حوزه سلامت، ابراز تمایل کرد و گفت: پاکستان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای منطقه است؛ بنابراین نیاز به مراقبت های بهداشتی و درمانی نیز به تبع رشد جمعیت، افزایش می یابد. 
 
وی اظهار کرد: علاقه مند به گسترش همکاری ها با کشورهای عضو پنج هستیم تا برخی کمبودها در حوزه سلامت از طریق تبادل دانش، استاد و دانشجو، مرتفع شود. 
 
 فضل محمد حقانی، سفیر کشور افغانستان در تهران نیز در این نشست، در خصوص افزایش همکاری های سلامت محور بین ایران و سایر کشورهای عضو گروه پنج با کشور افغانستان ابراز امیدواری کرد و گفت: خواستار استمرار و گسترش همکاری در حوزه سلامت هستیم؛ توسعه گردشگری سلامت می تواند چالش های موجود در حوزه سلامت را برای کشور افغانستان مرتفع سازد.  
 
وی در ادامه، در خصوص تاسیس دفاتر گردشگری سلامت و ورود بیماران برای دریافت خدمات درمانی از طّرُق قانونی، تاکید کرد.
 
بیست و نهمین نشست کشورهای عضو گروه پنج صبح امروز (سه شنبه 11 تیرماه )با حضور نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت، معاونان بهداشت و درمان، جمعی از مدیران این وزارتخانه و سفرای کشورهای عضو  گروه پنج در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز