خبرگزاری کار ایران

۲۹۰ مرکز درمانی در کشور مجوز پذیرش بیماران بین الملل دارند

۲۹۰ مرکز درمانی در کشور مجوز پذیرش بیماران بین الملل دارند
کد خبر : ۱۵۰۰۴۲۰

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت و سرپرست مرکز گردشگری سلامت، با اشاره به پذیرش یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار بین الملل در سال گذشته، بر تبادل بیماران از طریق مراجع قانونی از کشور مبدا تا مقصد، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از وبدا، سید هاشم دریاباری، در بیست و نهمین نشست کشورهای عضو گروه پنج، ضمن تشریح گزارشی از عملکرد حوزه درمان و استراتژی بیمارستانی در راستای ارتقای گردشگری سلامت، بیان کرد: در این زمینه نظام سطح بندی تخت های بیمارستانی تا سال 1408 مبتنی بر نیاز کشور، تعریف شده است.

وی ضمن تاکید بر دسترسی عادلانه به خدمات بستری در قالب این مدل، افزود: توزیع عادلانه تخت های بستری در سراسر کشور به همه استان ها اجازه می دهد بین 84 تا 100 درصد خدمات بستری را ارائه دهند.

 دریاباری تصریح کرد: درحال حاضر 1100 بیمارستان و 165 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که 106 بیمارستان با مجموع 17000 تخت در دولت سیزدهم تجهیز و راه اندازی شد. همچنین، 60 هزار پزشک متخصص و 90 هزار پزشک عمومی و 33 هزار مرکز درمانی در کشور درحال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی درخصوص نظام تعرفه و سلامت، گفت: در این برنامه نیز استراتژی هایی ازجمله توزیع و تخصیص منابع، اقتصاد سلامت، بهینه مصرف کردن منابع ملی در حوزه سلامت و پرداخت براساس عملکرد، پیگیری خواهد شد.

مسئول گردشگری سلامت وزارت بهداشت در این نشست درخصوص نظام ارزیابی فناوری سلامت (HTA)، برنامه حفاظت مالی از گروه های هدف، کنترل هزینه سیستم سلامت و ارائه مشوق به ارائه دهندگان خدمت، توضیحاتی ارائه داد و افزود: ایران در حوزه پیوند عضو سرآمد است؛ سالانه 456 هزار مرگ مغزی اتفاق میفتد و طبق آخرین آمار در سال 2023، تعداد 1121 اهدای عضو در کشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر 28 مرکز پیوند کلیه، 13 مرکز پیوند کبد، 10 مرکز پیوند قلب، 3 مرکز پیوند ریه، 5 مرکز پیوند پانکراس، یک مرکز پیوند روده کوچک و 22 مرکز فراهم آوری بافت و اعضا در کشور فعالیت دارد.

دریاباری خاطرنشان کرد: انواع روش های درمان ناباروری در ایران انجام می شود و در این زمینه می تواند نقطه مثبتی در ارائه خدمات به گردشگران سلامت باشد.

وی در ادامه، ضمن تشریح برنامه مدیریت جامع بیماری سرطان، گفت: درحال حاضر 290 مرکز درمانی در کشور مجور ipd دارند و می توانند خدمات درمانی به بیماران بین الملل عرضه کنند که 56 درصد این مراکز خصوصی و 44 درصد آنها مراکز دولتی هستند.

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با تاکید بر تبادل بیماران از طریق مراجع قانونی از کشور مبدا تا مقصد، افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 800 هزار گردشگر سلامت به منظور دریافت خدمات درمانی به کشورمان مراجعه کرده و در مراکز درمانی پذیرش شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز