خبرگزاری کار ایران

احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در ۴ استان

احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در ۴ استان
کد خبر : ۱۵۰۰۳۰۹

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع بارش‌های شدید و احتمال جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در ۴ استان طی امشب خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در برخی نقاط استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا چهارشنبه این بارش‌ها با شدت کمتری در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: برای روز‌های پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی گفت: شدت بارش‌ها برای امشب در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات گیلان در حد هشدار نارنجی خواهد بود.

وی افزود:  این بارش‌ها می‌توانند از شدت بالایی برخوردار باشند که در پی آن احتمال جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی گفت: برای ۳ روز آینده نیز در برخی نقاط جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان برای ساعات بعدازظهر و شب احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

گودرزی افزود: از امروز تا پایان هفته در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد‌های شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که ممکن است سبب کاهش کیفیت هوا و دید در این مناطق شود.

وی گفت:  شدت این وزش باد برای امشب در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی پیش‌بینی‌شده است که در حد هشدار نارنجی خواهد بود و هم‌وطنان عزیزمان در این مناطق باید تمهیدات موردنیاز را در این خصوص در نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا نیز آب‌های دریای خزر و برای ۳ روز آینده آب‌های جنوب کشور مواج خواهد بود.

گودرزی گفت: در تهران هم امشب شاهد وزش باد و گردوخاک خواهیم بود و این اتفاق بیشتر در نقاط غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد.

وی افزود: بیشینه دمای تهران نیز به ۳۵ درجه خواهد رسید و دمای هوا در روز‌های پایانی هفته در تهران نیز مانند بیشتر نقاط کشور گرم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز