خبرگزاری کار ایران

آغازهماهنگی‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت حجاج ایرانی در عربستان

آغازهماهنگی‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت حجاج ایرانی در عربستان
کد خبر : ۱۴۹۹۶۹۲

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه، سرکنسول کشورمان در جده اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با داخل کشور و کشور میزبان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه تشکیل شد حسن زرنگار گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میزان آرای اخذ شده از زائران ، عوامل و کارگزاران حج ارائه کرد و افزود: با توجه به حضور حدود سی هزار زائر در مکه و مدینه در جمعه آینده، هماهنگی های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با داخل کشور و کشور میزبان آغاز شده است.

در این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به بازدیدهای خود از هتل های محل اقامت زائران و برخی گلایه هایی که مطرح می کنند به ماندگاری زائران بعد از اعمال حج درعربستان تا زمان بازگشت به کشور اشاره کرد و از معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست که نسبت به اطلاع رسانی لازم همچنین برگزاری جلسات توجیهی با مدیران مجموعه ها و کاروان ها اقدام کند.

وی گفت: از راهکارهای مناسب برای اینکه زائرآرامش بیشتری داشته باشد استفاده و رضایتمندی زائر در اولویت قرار گیرد.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم تاکید کرد مدیر و عوامل به همراه روحانی  کاروان به میدان بیایند و برنامه های وِیژه ای را برای زائران تعریف کنند تا اوقات فراغت شان به نحو مناسب پر شود.

در ادامه این جلسه، غلامرضا رضایی با ارائه گزارشی از وضعیت حجاج و برنامه هایشان درمکه و مدینه به بازگشت بیش از 32 هزار و 330 نفر در قالب 139 کاروان از عربستان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: تا بامداد امروز حدود 37 درصد حجاج ایرانی عربستان را ترک کردند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تعداد زائرانی را که تا پایان شب گذشته در هتل های مکه و مدینه اسکان دارند 53 هزارو 596 نفر اعلام کرد و طولانی شدن پروازهای بازگشت را عامل طولانی شدن سفر زائران دانست.

گزارش ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در باره سلسله جلسات ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی فعالیت بخش های مختلف از دیگر بخش های این نشست بود و معاون حج وعمره سازمان حج هم به تشریح قراردادهای منعقد شده با شرکت های عربستانی برای ارائه خدمات در موسم حج و مقایسه آن با سالهای گذشته پرداخت و بر لزوم فعالیت موثرتردربخش های اطلاع رسانی، توجیه و آموزش زائران و عوامل تاکید کرد.

در پایان این جلسه، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همچنان تعداد ویزیت ها در مراکزدرمانی و مطب های مجموعه ها و درمانگاهها زیاد است، گفت: 34 بیمار در بیمارستان هلال احمر در مکه و به ترتیب 19  و 4 بیمار هم  در بیمارستان های عربستان در مکه و مدینه بستری هستند.

وی به فوت 24 نفر از زائران اشاره کرد و افزود: تاکنون زمینه بازگشت مجموعا حدود 70 نفر از بیماران و تعدادی ازهمراهانشان از طریق فرودگاه جده به کشور فراهم شده است و این روند ادامه دارد.

سرپرست حجاج ایرانی هم از زائران بستری بعنوان مهمانان خانه خدا یاد کرد و گفت: کادر پزشکی به تلاش خود برای ارائه خدمات به زائران ادامه دهد و پزشکان توصیه های لازم را برای حفظ سلامتی و پیشگیری به زائران بیان کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز