خبرگزاری کار ایران

سرپرست حجاج ایرانی:

زنان نقش منحصر به فردی در تاریخ اسلام دارند

 زنان نقش منحصر به فردی در تاریخ اسلام دارند
کد خبر : ۱۴۹۸۵۳۰

سرپرست حجاج ایرانی در همایش بانوان مقاومت اهل سنت که در مکه برگزار شد با اشاره به نقش ماندگار برخی بانوان در تاریخ بشریت تصریح کرد: زنان نقش منحصر به فردی در تاریخ اسلام دارند.

به گزارش ایلنا، همایش بانوان مقاومت اهل سنت با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت و دهها تن از بانوان زائر کاروان‌های اهل تسنن کشورمان در مکه مکرمه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در این همایش با اشاره به تاریخ زندگی انسان در کره زمین، اظهار داشت: در تاریخ همواره گروهی حق شکن بودند ولی پاکانی آمدند و راه را به انسان نشان دادند و آثار خواسته‌های نفسانی در دور کردن انسان از حقیقت را راهبری کردند.

وی با بیان اینکه همراهی بانویی بزرگوار به نام هاجر، مکه را مکه کرد، ادامه داد: نقش بانوانی همچون حضرت هاجر در تاریخ بشریت ویژه و منحصر بفرد است و اگر همراهی و ماندن آن حضرت در سرزمین مکه نبود دین ابراهیم خلیل الرحمن پا نمی‌گرفت.

وی افزود: اگر پنجه‌های همراه با استحکام این بانو برای رمی شیطان نبود، دستان ابراهیم خلیل این قدرت را نداشت که فرزندش اسماعیل را در پیشگاه خدا قربانی کند. این سرزمین آرام آرام در اختیار فرزندان حضرت اسماعیل قرار گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه نقش حضرت هاجر برای تمام بانوان تاریخ قابل الگو گیری است، اظهار داشت: در طول تاریخ این سرزمین دچار بیماری جهالت شد تا جایی که دختران را زنده زنده به گور کردند ولی پیامبر جایگاه بانوان را تبیین کردند و مردان در برابر این جایگاه کم آوردند. برای همین یکی از درس‌های فراوان سفر حج ساخته شدن انسان است.

وی لزوم توجه به خدا محوری در برنامه‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: در قرآن کریم سوره‌ای به نام نساء وجود دارد ولی درباره مردان چنین چیزی نیست. این عظمت زنان را در پیشگاه باری تعالی نشان می‌دهد.

وی افزود: زنان فراوانی با پیامبر همراه شدند و در راه خدا و اسلام جانفشانی کردند که حضرت سمیه یکی از همین زنان است که در این سرزمین به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: حضرت خدیجه نیز بانویی فهمیده بود و پس از حصول اطمینان از محمد امین از ایشان خواستگاری کرد در زمانی که پیغمبر نشده بودند، اما امین بودند. حضرت خدیجه به حق و امین بودن حضرت محمد جواب مثبت داد.

وی بیان کرد: در غزوه‌های احد و خندق حضرت زهرا (س) برای پانسمان صورت و تغذیه پیامبر نان آورد و در مساجد سبعه تنها مسجدی که به نام یک زن نامگذاری شده به نام حضرت زهرا (س) است. همچنین نسیبه در چند غزوه همراه پیامبر بود و در جبهه احد قاتل فرزندش را کشت. هند خواهر عبدالله بن حرام هم از این قبیل زنان هستند. حضرت زینب (س) نیز از بانوان مقاوم است. مقاومت این بانوان بود که به اسلام این جایگاه را داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه نام هرکس که با حق و حقیقت عجین شده از بین رفتنی نخواهد بود، برلزوم الگو گیری از این شخصیت‌ها در وظایف تاکید کرد و گفت: قصه غزه هم با یاری خداوند مانند سایر جبهه‌های حق به پیروزی خواهد رسید. ما همه در حال امتحان هستیم که آیا ناممان در طومار حامیان غزه ثبت خواهد شد یا نه؟. سال‌هاست که می‌خواهند پرچم فلسطین را نابود و پرچم رژیم صهیونیستی را بالا ببرند، اما امروز شاهدیم که چگونه در جهان پرچم این رژیم کودک کش را لگد مال می‌کنند و پرچم فلسطین در سراسر جهان برافراشته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز