خبرگزاری کار ایران

دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک دانشگاهی

دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک دانشگاهی
کد خبر : ۱۴۹۸۵۲۷

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان باند جاعلی را که مدارک دانشگاهی را به افراد فرصت طلب در داخل و خارج از کشور به قیمت های گزاف به فروش می رساندند، خبر داد.

به گزارش ایلنا از پلیس، سرهنگ ضرغام آذین اظهار داشت: با توجه به تدابیر رئیس پلیس آگاهی فراجا مبنی بر اشراف اطلاعاتی بر مجرمان و ارتقا احساس امنیت شهروندان و همچنین درخواست حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر رسیدگی پرونده جاعلان مدارک دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار ویژه این مرکز قرار گرفت.

وی افزود: حسب دلایل و قرائن جمع آوری شده مشخص شد، افرادی ضمن تشکیل باند و ارتباط با لایه های دارای دسترسی به اطلاعات در مراکز حساس علمی و دانشگاهی نسبت به جعل مدارک رسمی و ارائه ریز نمرات و همچنین استعلام مثبت تاییدیه، اقدام و مدارک مذکور را به افراد سوء استفاده کننده در داخل و خارج از کشور به قیمت های گزاف به فروش می رساندند.

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: ضمن هماهنگی قضائی و هماهنگی با عوامل حراست دانشگاه موصوف و پس از شناسایی باند مذکور در قرارهای صوری جداگانه با انجام شیوه و شگردهای پلیسی ۲ تن از متهمان دستگیر و تعداد ۱۲ مدرک رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مهر و تاییدیه های مربوطه و مبلغ ۸ هزار دلار کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه متهمان با قرار قانونی متناسب روانه زندان شدند، ادامه داد: این افراد فرصت طلب در بازجوئی های فنی - علمی به عمل آمده به جعل ۲۵ مدرک دانشگاهی و فروش به افراد داخل و خارج از کشور معترف شدند.

سرهنگ آذین تصریح کرد: نظر به اظهار رضایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از عملکرد موفق پلیس و با توجه به اشاعه آثار سوء جعل مدارک دانشگاهی که اخیرا در سطح جامعه گسترش پیدا کرده، بهترین عملکرد در برخورد قاطعانه و پی در پی با جاعلان متعلق به پلیس آگاهی فراجا می باشد به طوری که تا کنون ده ها باند توسط مرکز عملیات ویژه متلاشی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز