خبرگزاری کار ایران

انسداد محور فیروزکوه تا جمعه به علت آواربرداری

انسداد محور فیروزکوه تا جمعه به علت آواربرداری
کد خبر : ۱۴۹۸۲۹۷

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیش بینی می‌کنیم ۳ روز عملیات آواربرداری طول بکشد و تا پایان شب جمعه محور فیروزکوه به علت آواربرداری بسته خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمدحسن نامی گفت: بارش سنگین باران از ساعت ۸ و ۳۲ دقیقه شب گذشته شروع شد و رودخانه چم چم دره سوادکوه حدودا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه طغیان کرد و منجر به وقوع سیل و مسدود شدن محور‌های کوهستانی در شهرستان سوادکوه شد.

­این مقام مسئول افزود: حجم گل و لای و سنگ و سنگریزه‌هایی که این سیل با خود به همراه داشت، ۳۵۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

­رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: شدت این سیل در حدی بود که ۱۵ خودرو را آب بُرد و ۳۳ نفر توسط تیم‌های واکنش سریع مدیریت بحران و هلال احمر و عوامل امدادی دیگر نجات یافتند.

­وی افزود: در این حادثه احتمال مفقودی ۲ نفر وجود دارد، اما تا آواربرداری تمام نشود، نمی‌توانیم نظر قطعی درباره تعداد مفقودی‌ها ارائه کنیم.

­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نامی با بیان اینکه دستگاه‌ها و ماشین آلات راهداری درحال آواربرداری سنگ‌های موجود در مسیر هستند، گفت: پیش بینی می‌کنیم تا ۳ ساعت دیگر یک مسیر برای تردد خودرو‌های مهندسی و راهداری بازگشایی شود.

­این مقام مسئول با اشاره به اینکه باتوجه به گنجایش جاده، خودرو‌های عملیاتی به ترتیب جایگزین می‌شوند، افزود: سنگ‌ها و نخاله‌هایی که از مسیر‌ها برداشته می‌شوند نباید در رودخانه ریخته شوند و باید آنها را به خارج از منطقه منتقل کنیم.

­رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه شب گذشته برق ۵۰ روستا به علت سیلاب قطع شده بود، گفت: درحال حاضر برق ۲۲ روستا قطع است و عوامل وزارت نیرو در تلاشند تا عصر امروز برق این روستا‌ها وصل شود.

­نامی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم ۳ روز عملیات آواربرداری طول بکشد، افزود: تا پایان شب جمعه محور فیروزکوه به علت آواربرداری بسته خواهد بود، رانندگان از مسیر‌های دیگر برای تردد استفاده کنند.

­این مقام مسئول گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز و فردا احتمال وقوع سیلاب در استان مازندران وجود دارد، مردم در صورت ضرورت به این استان سفر کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز