خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۰۲ درصدی بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها

رشد ۱۰۲ درصدی بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها
کد خبر : ۱۴۹۸۱۹۲

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: نهضت بازنگری محتوای رشته‌های تحصیلی محقق شده و بازنگری برنامه‌های درسی با رشد ۱۰۲ درصدی همراه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت علوم، رضا نقی‌زاده بر تحقق نهضت بازنگری رشته‌های تحصیلی در ۳ سال اخیر تاکید کرد. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، بازنگری محتوای رشته‌های تحصیلی را از برنامه‌های مهم وزارت علوم در ارتقاء کیفیت آموزشی اعلام کرد.

نقی‌زاده در ادامه، سیاست‌های بازنگری برنامه‌های درسی را چنین تشریح کرد: هدف از به روز رسانی برنامه‌های درسی روزآمدی دانش تخصصی در هر رشته، تطبیق با نیازهای بومی و فرهنگی و همچنین اجرایی‌سازی بسته‌های ارتقاء توان مهارتی و اشتغال‌پذیری است. همچنین برای اولین بار نیازهای آمایشی و ماموریتی نیز در برنامه‌های درسی مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی با اشاره به رشد ۱۰۲ درصدی بازنگری برنامه‌های درسی در ۳ سال اخیر از تحقق نهضت بازنگری محتوای رشته‌های تحصیلی خبر داد.

وی با توجه به راهبرد معاونت آموزشی در مشارکت اعضای هیات علمی در تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی، بر اهتمام دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی بر مشارکت اعضای هیئت علمی در بازنگری برنامه‌های درسی مرجع وزارت علوم و برنامه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

نقی‌زاده یکی از مهمترین دستاوردهای وزارت علوم در حوزه تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی را ابلاغ آیین‌نامه چارچوب تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی دانست که بر اساس استانداردهای روز دنیا و با توجه به مقتضیات بومی کشور تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و علاوه بر ساماندهی برنامه‌های درسی مرجع وزارت علوم، به دانشگاه‌های برتر کشور نیز اختیار بازنگری برنامه‌های درسی در قالب برنامه‌های درسی اختصاصی دانشگاه داده شده است.

وی توجه به فناوری‌های روز دنیا همچون هوش مصنوعی و تحول دیجیتال را از نقاط تحولی در بازنگری برنامه‌های درسی قلمداد کرد.

گفتنی است، مطابق آمار منتشر شده، بازنگری برنامه‌های درسی در سه سال اخیر رشد ۱۰۲ درصدی و تدوین برنامه‌های درسی مرتبط با رشته‌های جدید ۳۰ درصد رشد داشته است. علاوه بر موارد فوق، کلیه رشته‌های کارشناسی رشته‌های فنی و مهندسی و بخش مهمی از رشته‌های علوم پایه برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳ به روزرسانی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز