خبرگزاری کار ایران

گسترش همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های تاتارستان

گسترش همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های تاتارستان
کد خبر : ۱۴۹۷۲۳۶

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در دیدار از دانشگاه‌ها و مراکز علمی جمهوری تاتارستان بر ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه آزاد برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی با جمهوری تاتارستان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فرزاد جهان بین در صدر هیئتی دانشگاهی، فرهنگی و ورزشی با هدف گسترش همکاری‌های بین‌المللی به کازان پایتخت تاتارستان سفر کرد.

وی ضمن بازدید از مراکز علمی دانشگاهی با رئیس و اعضای هیات مدیره آکادمی علوم جمهوری تاتارستان، رئیس دانشگاه فرهنگ، رئیس دانشگاه نوآوری، معاون بین الملل دانشگاه فدرال کازان، رئیس کتابخانه ملی تاتارستان ، رئیس دانشگاه اینوپولیس، مدیران انستیتو روابط بین الملل و شرق شناسی و دانشگاه ورزش کازان دیدار و گفت و گو کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدارها و جلسات ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی با نهادها و سازمان‌ها و دانشگاه‌های جمهوری تاتارستان گفت: در دوره‌ای که شاهد عبور از یکجانبه گرایی به چندجانبه گرایی در عرصه نظام بین الملل هستیم و نقش ایران و روسیه در این زمینه محوری است.

طرف‌های تاتاری نیز ضمن معرفی ظرفیت‌ها و امکانات خود، نسبت به گسترش همکاری‌ها در موضوعات فرهنگی، علمی، دانشگاهی و ورزشی اعلام آمادگی کردند و مقرر شد تفاهم نامه‌هایی در این زمینه‌ها به امضای طرفین برسد.

جهان‌بین همچنین دیدار صمیمانه‌ای با تعدادی از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کازان در سر کنسولگری ایران در کازان انجام داد و از نزدیک در جریان مسائل آن‌ها قرار گرفت.

بنابر اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، تاتارستان مرکزیت حوزه ولگا با ۱۲ جمهوری و استان است و جمعیت این حوزه بالغ بر بیست و پنج میلیون نفر است. تاتارستان و پایتخت آن کازان دارای اهمیت بسیار زیادی است. این جمهوری دریچه ارتباطات روسیه با جهان اسلام بوده و از جهت فرهنگی، علمی و اقتصادی بسیار مهم است. از جهت فرهنگی نیز علاوه براسلام، ۳۵۰۰واژه فارسی در فرهنگ واژگان تاتارستان وجود دارد. این جمهوری از جهت علمی بسیار مهم بوده و دانشگاههای شاخص و برجسته ای در آن هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز