خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بازبینی دستورالعمل HSE برای قراردادهای پیمانکاران شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۹۹۵

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران درباره دستورالعمل HSE و ایمنی کارگران در حین کار توضیحاتی را ارائه کرد.

«مهدی بابایی» عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره ایمنی کارگران خدمات شهری در حین کار گفت: بحث ایمنی در حین کار موضوع پراهمیتی است و یکی از دغدغه‌های ما در شورای شهر این موضوع بود و باعث شد به صورت ویژه به موضوع HSE بپردازیم. 

وی ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته اساسنامه HSE را در صحن شورا مصوب کرده‌ایم و بودجه خوبی را برای موضوع HSE به شهرداری تهران تخصیص داده ایم. در کنار آن هم یک تبصره قرار دادیم تا سه در هزار پروژه‌های سرمایه‌ای باید برای حوزه HSE استفاده شود. 

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: همچنین در قراردادهایی که با پیمانکاران شهرداری دارند اعلام کردیم که باید دستورالعمل ایمنی در این قراردادها بازبینی شود. سازمان بحران نیز دستورالعمل HSE قراردادها را به روزرسانی می‌کند. 

بابایی تصریح کرد: در گذشته اگر چه HSE را در شهر تهران داشتیم اما واقعیت امر این است که تشریفاتی بود. الان با توجه به مناطق ابلاغ شده و اعتبار هم برای آ« در نظر گرفته شده است مقرر شده است در اولین اقدام عامل چهارم در مناطق در اختیار بگیرند تا این عامل چهارم بر کار پیمانکاران شهرداری نظارت کند که آیا اصول HSE را رعایت می‌کنند یا خیر. 

وی ادامه داد: این عامل چهارم در مرحله اول در صورت‌عدم رعایت دستورالعمل و اصول HSE به پیمانکار اخطار می‌دهد در صورت تکرار آن پیمانکار جریمه می‌شود و در مرحله سوم پیمانکار در صورت‌عدم رعایت اصول HSE در لیست سیاه قرار می‌گیرد. تاکنون در شهرداری تهران چنین چیزی سابقه نداشته است و ما امیدواریم با عملیاتی شدن این موضوع در سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش ایمنی در حین کار برای کارگران خدمات شهری باشند. 

این عضو شورای شهر تاکید کرد: با توجه به اینکه غالب اقدامات شهرداری تهران برون سپاری است و توسط پیمانکاران انجام می‌شود و اغلب پیمانکاران آن طور که باید و شاید توجه لازم را به موضوع ایمنی ندارند لذا در این موضوع را در اولویت قرار دادیم تا موضوع ایمنی از حالت تشریفاتی خارج شود و در کف میدان از کارگران و شهروندان صیانت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز