خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه هماهنگی ایمنی جشن بزرگ امام رضایی‌ها

برگزاری جلسه هماهنگی ایمنی جشن بزرگ امام رضایی‌ها
کد خبر : ۱۴۸۱۰۷۸

جلسه هماهنگی اقدامات ایمنی ویژه سومین گردهمایی و جشن بزرگ امام رضایی‌ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری جلسه هماهنگی اقدامات ایمنی ویژه سومین گردهمایی و جشن بزرگ امام رضایی‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه در برگزاری چنین مراسمی در سطح شهر که معمولاً با تجمعات انبوه همراه است، گفت: هدف اصلی از برگزاری این جلسه هماهنگی اقدامات دستگاه‌های امدادی در فاز پاسخ به حوادث احتمالی است.

روزبهانی افزود: در این جلسه که با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد نمایندگانی از ستاد اجرایی مراسم (معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران)، نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر استان تهران، پلیس فاتب، پلیس راهور، اورژانس استان تهران، شرکت شهر سالم، بهداشت شمال و شمال‌غرب، آبفا، برق منطقه‌ای، شرکت بهره‌برداری متروی تهران، اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مناطق ۶.۷ و ۱۱، گروه‌های دوام و نیروهای HSE شهرداری حضور داشتند.

وی همچنین پایش محیطی به لحاظ حوادث طبیعی و افزایش آمادگی برای پاسخ به هرگونه حادثه احتمالی را از دیگر اهداف این ستاد عنوان کرد و افزود: افزایش سطح ایمنی در بین شهروندان، بررسی‌عدم انطباق‌ها و ناایمنی‌ها، بررسی موانع موجود در مبادی ورودی و خروجی محل برگزاری مراسم، بازدید نقاط بحران‌زا، نقاط مستعد بروز حریق‌های احتمالی و همچنین بررسی موکب‌های مستقر در پیرامون خیابان‌های منتهی به مسیر برگزاری مراسم، در دستور کار توسط اداره سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) منطقه محل برگزاری مراسم، قرار دارد.

وی اظهار داشت: در طول مسیر برگزاری این مراسم، چهار غرفه به ستاد گمشدگان اختصاص یافته است که در این غرفه‌ها نماینده نیروی انتظامی تهران بزرگ، کارشناسان و روانشناسان اداره بازیابی پس از بحران و اعضای دوام حضور داشته و نسبت به ساماندهی کودکان و گمشدگان اقدام خواهند کرد.

روزبهانی، ایجاد محیطی امن برای شهروندان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و نیز آمادگی اجرای عملیات مقابله مطلوب در زمان مواجهه با بحران‌های احتمالی را از برنامه‌های شاخص تیم‌های عملیاتی مستقر در مسیر برگزاری مراسم، دانست و ضمن تأکید بر اهمیت شناسایی ناایمنی‌ها، عوامل حادثه‌ساز و ملاحظات هر یک از دستگاه‌های تخصصی، اجتناب از عادی‌انگاری آن‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز