خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت امروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۳۱۳

سازمان هواشناسی از برقراری جو آرام در آسمان اغلب نقاط ایران طی روز جاری و ورود سامانه بارشی جدید به کشورمان از اواخر وقت امروز خبر داد و اعلام کرد که امروز (شنبه) شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (شنبه ۲۲ اردیبهشت)، جو آرامی در بیشتر مناطق کشور حاکم است و از اواخر وقت روز جاری سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد ایران می‌شود. 

این سامانه بارشی فردا (یکشنبه) در برخی مناطق شمال غرب، غرب کشور و استان گیلان تقویت می‌شود و از اواخر وقت بر دامنه‌های جنوبی البرز نیز تاثیر می‌گذارد. روز دوشنبه علاوه بر مناطق ذکرشده، در برخی نقاط جنوب غرب کشور و همچنین استان مازندران شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود. 

روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود، ولی در سایر مناطق ذکرشده و در شمال شرق و برخی مناطق جنوبی ایران در برخی ساعات بارندگی رخ خواهد داد. روز چهارشنبه نیز در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، استان‌های ساحلی دریای خزر، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق غرب کشور بارش پیش‌بینی شده است، 

براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا در بیشتر مناطق ایران افزایش دما روی می‌دهد. همچنین طی امروز (شنبه) در نوار شرقی کشور شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق هرمزگان و شرق کرمان شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خواهیم بود. 

هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، با احتمال تگرگ در نقاط مستعد

زمان و منطقه اثر: 

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۲: شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه. 

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۳: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، گیلان، تهران، البرز، شمال و غرب خوزستان، غرب مازندران، قزوین، قم. 

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۴: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، زنجان، قزوین، قم، گیلان، مازندران، غرب استان‌های سمنان و اصفهان. 

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی. 

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها. 

هشدار زرد خیزش گرد و خاک

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در برخی نقاط خیزش گرد و غبار 

زمان و منطقه اثر: 

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۲: سیستان و بلوچستان، شرق استان‌های خراسان جنوبی و هرمزگان و نوار شرقی کرمان. 

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال. 

توصیه: احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور وعدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال وعدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز