خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۹۷۶

همزمان با دویست و سی و سومین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جریان رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا با بیان این که با کمترین امکانات این اقدام جهادی صورت گرفت، گفت: راه‌اندازی این سامانه اقدام ارزنده‌ای است و مصوبات را می‌توان در سامانه پایش مورد ارزیابی قرار داد. مصوبات دوره پنجم و ششم در سامانه قرار گرفته است و امیدواریم مصوبات دوره‌های قبل نیز سریع‌تر اضافه شود.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از رئیس شورا جهت راه‌اندازی سامانه و ماندگار شدن آن به عنوان یکی از اقدامات مثبت شورا، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه اقدامی در راستای هوشمندسازی و قابل تقدیر است.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان این که این سامانه علاوه بر ثبت مصوبات می‌تواند با همکاری اعضا، نظارت و پیگیری اجرای مصوبات را نیز انجام دهد، یادآور شد: شهرداری مواردی را انجام می‌دهد که به کار خود ارتباط دارد و سامانه پایش می‌تواند تمام موارد را بررسی کند.

مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورا در جلسه امروز با بیان اینکه ما با شهردار و شهرداری نظارت‌گریز مواجه هستیم، تاکید کرد: اگر ۱۰ سامانه دیگر نیز راه‌اندازی و رونمایی شود و شهرداری همچنان پاسخگو نباشد، این سامانه‌ها راهگشا نخواهد بود.

وی ادامه داد: تذکر شماره ۷۱ بنده به سه ماه پیش برمی‌گردد و بنده به شهردار تهران اعلام کردم که مشکل شما در معاونتی است که به شورا ارتباط دارد و مدیرکل این بخش مدتی است که در شورا حضور ندارد و نمی‌دانیم استعفا داده است یا خیر؟

اقراریان با بیان این که ما گفتیم که قرارداد اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و ون‌ها را در اختیار ما قرار دهند، تصریح کرد: ما مجوز قرارداد بیش از دو میلیارد یورویی را برای واردات تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ارائه گزارش آن به شهردار داده‌ایم. ممکن است قرارداد در اختیار شما و عضو دیگر باشد، اما در اختیار بنده نیست با اینکه سه ماه است تذکر داده‌ام.

وی ضمن تذکر به صدا و سیما برای دعوت از شهردار تهران به برنامه تلویزیونی، یادآور شد: باید منتقدان شهردار نیز به صدا و سیما دعوت شوند و بتوانند صحبت کنند. به ویژه اینکه اسامی برخی اعضای شورا نیز توسط شهردار اعلام شد. یک‌طرفه جلو رفتن شهرداری و رسانه‌ها در مورد قراردادهای چین درست نیست.

مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در این جلسه با بیان این که مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت‌گریز است با این سامانه نقض می‌شود، اظهار کرد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده است. مشی ما عدم پاسخگویی نیست و این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌هاست.

وی افزود: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات مربوطه پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، باقری با بیان این که نامه چهار عضو شورا در مورد ابهامات قرارداد چین پس از اینکه در رسانه‌ها منتشر شد به دست ما رسید، تصریح کرد: تاکید می‌کنم نباید این موضوع را ترویج کرد که ما نظارت‌گریز هستیم و تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز