خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی انجام سالانه ۴ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در برنامه هفتم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۴۲

معاون سازمان منابع طبیعی از پیش‌بینی انجام سالانه ۴ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در سطح کشور در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن وحید، معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه، ۲۰ میلیون هکتار انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در طول پنج سال پیش‌بینی شده است که براین اساس، سالانه ۴ میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می‌گیرد.

وی افزود: سطوح اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری مشخص است و همواره در سطح استانی و ملی پیگیر اجرای این عملیات هستیم. البته در حال حاضر برنامه سال ۱۴۰۳ هنوز ابلاغ نشده است، اما برای انجام ۴ میلیون هکتار آبخیزداری در سال جاری، حدود ۳.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی، با بیان این که اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری ۷۰ درصد کاهش خسارت سیل را به همراه دارد، تاکید کرد: اجرای این عملیات منجر به تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی تا ۶۰۰ متر مکعب به ازای هر هکتار در سال و کاهش شش تا هشت تنی فرسایش خاک در هکتار می‌شود.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی، وحید با بیان این که در سطح ۱۰ هزار مورد از قنوات کشور، عملیات آبخیزداری انجام شده است، گفت: اجرای این عملیات میزان آبدهی قنوات را بین ۱.۵ تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز