خبرگزاری کار ایران

فرمانده فراجا خبر داد:

کاهش ۲۲ درصدی سرقت‌ها با اجرای «طرح تشدید مبارزه با سرقت»

کاهش ۲۲ درصدی سرقت‌ها با اجرای «طرح تشدید مبارزه با سرقت»
کد خبر : ۱۴۵۸۴۸۳

فرمانده فراجا گفت: در حالی که تا پیش از اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت در بهمن‌ماه سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی آمار وقوع سرقت در کشور بودیم، اکنون کاهش ۳ درصدی وقوع سرقت اتفاق افتاده است و در مجموع می‌توان گفت از ابتدای اجرای این طرح تا امروز شاهد کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقت‌ها بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار با نصب پابندهای الکترونیک صبح امروز (۲۱ اسفند ۱۴۰۲) با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت و جمع دیگری از مقامات انتظامی ارشد در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد.

براساس این طرح که از امروز به صورت همزمان در تهران بزرگ و با استفاده از ویدئوکنفرانس در غرب استان تهران و همچنین استان البرز کلید خورد، طبق دستور فرمانده کل انتظامی کشور و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با قوه قضاییه و تهیه و تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم، قرار است برای کنترل هوشمند سارقانی که در ۱۰ سال گذشته حداقل ۴ فقره سابقه سرقت داشته‌اند، از پابند الکترونیک استفاده شود. 

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا در مراسم آغاز اجرای طرح کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار گفت: موضوع سرقت از موضوعاتی است که دغدغه همه مردم و پلیس است، طرح‌های مختلفی در مبارزه با موضوع سرقت تا امروز انجام شده که در زمان خود قطعا مناسب و خوب بوده است.

وی اظهار داشت: چندین هزار سارق حرفه‌ای داریم که حبس خود را گذرانده‌اند، اما دست از سرقت برنداشته‌اند، پس در نتیجه باید آنها را کنترل کرد.

رادان گفت: از مهم‌ترین اتفاق‌ها راه‌اندازی قرارگاه سرقت بود و تحولات خوبی از جمله راه‌اندازی گشت‌های آگاهی در کشور را مشاهده کردیم، به نحوی که با اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت، درگیری با سارقان زیاد شد و در برخی مواقع سارقان اقدام به خودزنی برای فرار از دست ماموران می‌کردند.

فرمانده کل انتظامی ادامه داد: در حالی که تا پیش از اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت در بهمن‌ماه سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی آمار وقوع سرقت در کشور بودیم، اکنون کاهش ۳ درصدی وقوع سرقت اتفاق افتاده است و در مجموع می‌توان گفت از ابتدای اجرای این طرح تا امروز شاهد کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقت‌ها بوده‌ایم.

رادان همچنین درباره پیشنهاد پلیس به قوه قضاییه برای اجرای طرح پابند الکترونیک توضیح داد: پلیس طرحی را به قوه قضائیه پیشنهاد داد مبنی بر این که بتوانند سارقین پُرسابقه را کنترل کنند که خوشبختانه این طرح با موافقت رئیس قوه قضاییه مواجه شد. قرار است تا سارقانی که تا ۴ فقره محکومیت دارند را در این طرح به کار بگیریم، استفاده از این پابندهای الکترونیک که توسط متخصصان ایرانی تولید شده است و مورد آزمایش قرار گرفته، از امروز ۲۱ اسفند در سه استان غرب استان تهران، البرز و تهران اجرایی شود.

استفاده از پابند الکترونیک برای ۵ هزار سارق سابقه‌دار در ۳ استان

رئیس پلیس کشور خاطرنشان کرد: در مرحله اول از امروز برای یک هزار سارق سابقه‌دار پابند نصب می‌شود و تا پایان سال این تعداد به یک هزار و ۱۰۰ سارق می‌رسد و برنامه‌ریزی شده است که تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموع برای پایش ۵ هزار سارقی که در پرونده آن‌ها ۴ فقره سرقت به ثبت رسیده است و در محدوده جغرافیای سه استان تهران بزرگ، غرب استان تهران و استان البرز هستند،‌ از پابند الکترونیک استفاده شود.

فرمانده فراجا در پایان تاکید کرد: باید پایش سارقان سابقه‌دار به صورت دقیق انجام شود، چراکه وظیفه کلانتری و آگاهی کاملا معلوم شده است و باور داریم با انجام این کار شاهد این خواهیم بود که در جغرافیای این سه منطقه حجم سرقت کاهش و کشفیات افزایش داشته باشد.

کاهش ۲۲ درصدی سرقت‌ها با اجرای «طرح تشدید مبارزه با سرقت»

کاهش ۲۲ درصدی سرقت‌ها با اجرای «طرح تشدید مبارزه با سرقت»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز