خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی شورا به حوادث اخیر مترو

واکنش سخنگوی شورا به حوادث اخیر مترو
کد خبر : ۱۴۵۵۷۴۶

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اتفاقات روز گذشته در مترو گفت: مهم است که درخصوص چنین اتفاقاتی به موقع هم عذرخواهی کنند و هم پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: ما در سال دوم موضوعیت حمل و نقل را برای سال ۱۴۰۳ در برنامه چهارساله پیش بینی کرده ایم. در برنامه ریزی برنامه توسعه اولویت اول را به گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم برهمین اساس در سال ۱۴۰۲ اولویت را این موضوع قرار دادیم. با اقداماتی که امسال اتفاق افتاده است، انشالله در سال ۱۴۰۳ گسترش حمل و نقل عمومی را شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مصوبات شورای شهر در این یکسال چه بوده است، گفت: نسبت گیری موضوعات شهری چه در موضوعات کالبدی و چه در موضوع روح شهر را باید در بودجه شهرداری ببینیم. تنظیم اینها در کمیسیون های تخصصی و در کمیسیون برنامه و بودجه سعی شده است که تناسب داشته باشد به طور مثال ما تلاش کردیم با توجه به موضوعات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ۱۱ درصد بودجه را به این حوزه اختصاص دادیم.

نادعلی با اشاره به اتفاقات روز گذشته در مترو گفت: مهم است که درخصوص چنین اتفاقاتی به موقع هم عذرخواهی کنند و هم پاسخگو باشند. البته ما ناوگان حمل و نقل را فرسوده تحویل گرفتیم و مدیریت سابق مترو خالی بودن انبار مترو را به ما اعلام کرد. لذا مدیریت شهری تمام تلاش خود را کرد تا به محض سرپا شدن منابع اقدامات خود را انجام دهد و تا زمانی که این اقدامات انجام شود برای اینکه مشکلی ایجاد نشود موضوع اورهال است.

نادعلی تصریح کرد: ما درخصوص تئاتر شهر به این نتیجه رسیدیم که باید آنجا را بهسازی کنیم. طراحی هایی در این خصوص داشتیم و قرارشد حریم برای آن مشخص شود و رویدادهای فرهنگی نیز قرارشد در این محل انجام شود و بهسازی بوستان دانشجو از موضوعات دیگری بود که قرار شده در قرارگاه اجتماعی مطرح شود.

وی ادامه داد: موضع رسمی شورای شهر تهران درباره برگزاری نمایشگاه این است که نمایشگاه های پر مخاطب باید در نمایشگاه آفتاب برگزار شود بین ما مجموعه وزارت صمت و دولت در این خصوص صحبت‌های زیادی صورت گرفته است درخصوص نمایشگاه کتاب باید ویژگی‌هایی را نیز درنظر بگیریم متراژ و مساحتی که برای نمایشگاه کتاب می‌خواستند در سال اول در نمایشگاه آفتاب مناسب نبود و سال گذشته بخش هایی اضافه شد که مورد تایید وزارت ارشاد نبود. لذا امسال هم نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می شود و مدیریت شهری نتوانست شرایط مناسب را فراهم کند و اقداماتی را باید انجام می‌داد تا موقعیت نمایشگاه برای برگزاری نمایشگاه کتاب ایجاد شود.

وی درباره شهردار ویژه بازار گفت: قرار بود روز گذشته در شورا بررسی شود که فرصت نشد و احتمالا فردا در شورا مطرح شود اما با توجه به اینکه در کمیسیون اجتماعی شورا هستم موضوع شهردار ویژه برای منطقه ۲۰ مطرح می شود.

وی درباره سردر باغ ملی گفت: این موضوع توسط آقای علوی در کمیته گردشگری در حال انجام است.

وی درباره ساماندهی دستفروشان گفت: در حال حاضر وضعیت ما در این زمینه خوب نیست شرکت ساماندهی مشاغل مطالعات گسترده ای در کشورهای همسایه داشته اند و تلاش های آنها در حوزه های مختلف خود را نشان می دهند. ما از ابتدای دوره درباره گذر خوارکی سی تیر موضوعاتی را مطرح کردیم و ما عدم تناسب این گذر با این محل را مطرح می کردیم که اجرا شده و قرار است از این گذر برای موضوعات گردشگری استفاده شود.

وی درباره موارد مطرح شده درخصوص تخلف شهرداری در تبلیغات انتخابات گفت: موضع ما قانون است. شهرداری چه بخواهیم و چه نخواهیم از هر دستگاه دیگری سیاسی تر است ما سعی کرده ایم در این دوره دستگاه شهرداری درگیر انتخابات ریاست جمهوری نشود و قرار نیست از شهرداری کسی جایی برود. ما سعی کردیم سختگیری داشته باشیم که دستگاه‌های شهرداری از فضا و امکانات شهرداری برای تبلیغ شخص خاصی استفاده نکند.

وی درباره مبارزه با فساد در شهرداری تهران گفت: ما شهرداری را انتخاب کردیم که به فسادستیز بودن مشهور بود.

نادعلی درباره تئاتر شهر گفت: تغییر فضای تئاتر شهر توسط برخی رسانه ها به معنای دیوارکشی تلقی شد در صورتی که چنین نبود، طراحی هایی در مدت اخیر انجام شد و درنهایت طراحی های خودشان را ارائه دادند و قرار شد حریم تئاتر شهر مشخص شود. اقدام بعدی اجرای رویدادهای فرهنگی بود و بعد از آن ساماندهی آسیب های اجتماعی در دستورکار است و وضعیت ترنس ها و...، ما نمیخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و لزومی ندارد در معبری که دانشگاهی است و خانواده ها تردد میکنند این مسائل را پذیرش کنیم و حتما باید فضایی برای حضور ترنس ها و دیگر افراد در نظر گرفته شود البته ما صورت مسئله را پاک نمی کنیم اما نباید فضای آن در پرترددترین چهارراه کشور باشد.

وی ادامه داد: چندین بارساماندهی این محدوده انجام و سعی شد با طراحی ها ویژه، ظرفیت های جدید ایجاد کنند که از نظر هنری سنخیت داشته باشد  که یکی از اقدامات بحث حریم بود البته از طرح آنها دفاع نمیکنم اما باید اول حریم آنها  مشخص میشد و در این راستا نیز کارگروهی تشکیل شد که در فضای بررسی به نصب پرچین رسیدیم . طرحی که سازمان زیباسازی آورد پرچین های خاص بود که براق بود اما به علت انعکاس نور خورشید برای رانندگان مناسب نبود. در مجموع تا حریم مشخص نشود، نمیتوان به درستی در محدود چهاراه ولیعصر ساماندهی کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز