از دست فروش و زیر پلهای «لوازم آرایشی» نخرید
مدیرکل امور فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر پرهیز از خرید لوازم آرایشی از دستفروشها و زیر پلهایها، گفت: لازم است در مصرف لوازم آرایشی حتما به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر میگردد توجه شود.
به گزارش ایلنا، محمود آلبویه - مدیرکل امور فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات آرایشی بهداشتی از فرآوردههای پرمصرف هستند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از استانداردهای کیفی در آنها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از ارکان متولی سلامت کشور، نقش موثری در حفظ و ارتقای کیفیت و بررسی ایمنی این محصولات و نیز نظارت بر بازارهای مصرف آنها دارد.
آلبویه افزود: پاسخ به چرایی گرایش جامعه به لوازم آرایشی، به حوزه جامعه شناسی و فرهنگ باز میگردد ولی آنچه از ما به عنوان متولیان سلامت و این حوزه انتظار میرود تضمین سلامت محصولات است؛ به این معنی که هم محصولات آرایشی و بهداشتی عاری از مواد مضر و ممنوعه در ترکیب خود باشند، هم فرآیند تولید و ساخت این فرآوردهها از استانداردهای کیفی لازم برخوردار باشد و دیگر اینکه بازار مصرف معتبر و مطلوب در مورد آنها وجود داشته باشد.
وی افزود: شاید نیاز باشد در خصوص روشهای متعارف و صحیح استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشتر هم خانمها بویژه جوانان را در برمیگیرد از سوی متولیان فرهنگی اقداماتی انجام شود؛ اما ما هم وظیفه داریم در بحث مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی هشدارهای لازم را بدهیم و بر همین اساس هم بارها از طریق رسانهها این کار را انجام دادهایم.
مدیرکل امور فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آسانترین راه برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه آنها از فروشگاههای معتبر و داروخانهها است، تصریح کرد: لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند.
مدیرکل امور فرآوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه اظهار داشت: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتما به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر میگردد توجه داشته باشند.
بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی در پایان خاطر نشان کرد: در موضوع حمایت از شرکتهای تولید داخل، همواره سیاستهای تشویقی را برای تولید کنندگان آرایشی و بهداشتی در نظر گرفتهایم و در سالهای اخیر شرایط بگونهای است که محصولات ایرانی در رقابت با فراوردههای آرایشی خارجی حرفهای زیادی برای گفتن دارند.