خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر:

طی دو سال گذشته، سموم محصولات میادین میوه و تره‌بار بررسی نشده است

طی دو سال گذشته، سموم محصولات میادین میوه و تره‌بار بررسی نشده است
کد خبر : ۱۴۴۶۸۹۲

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: طی دو سال گذشته کاستی‌هایی در بررسی سموم محصولات میادین میوه و تره‌بار وجود داشته است، چراکه علی‌رغم پیگیری شورا و تصویب بودجه، برخی مسائل مدیریتی باعث شد که این کار انجام نشود. با این حال، لازم است هرچه زودتر کاستی‌های موجود در موضوع بررسی سموم محصولات میادین میوه و تره‌بار پایتخت رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست‌ و خدمات شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری از ۲۲ بازار جدید میوه و تره‌بار جدید در سطح پایتخت که صبح امروز (۲۱ بهمن ۱۴۰۲) در قالب یکصدمین پویش امید و افتخار شهرداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ۲۲ محله تهران شاهد بهره‌برداری از بازارهای جدید میوه و تره‌بار خواهیم بود که می‌تواند در دسترسی شهروندان به محصولات کشاورزی و تسهیل خرید شهروندان تهرانی تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

وی افزود: یکی از موضوعات مورد توجه شورای شهر تهران رعایت اصول ایمنی در میادین میوه و تره‌بار است که اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مورد تاکید قرار گیرد. نکته دیگر پایش و سنجش سموم در میوه‌ها و به ویژه سبزیجات است. همچنین مواد پروتئینی که باید این اقدام انجام شود تا شهروندان اطمینان لازم از خرید خود داشته باشند. بی‌تردید کیفیت محصولات پروتئینی باید به گونه‌ای باشد که شهروندان در خریدهای خود اطمینان لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که عرضه محصولات ارگانیک مورد تاکید و حمایت شورای شهر تهران بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه عرضه محصولات ارگانیک هنوز در سطح کشور جایگاه خود را پیدا نکرده است و همه دولتمردان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و در جهت توسعه آن گام بردارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید برای محلات کم‌برخوردار تهران به صورت ویژه فکر شود تا کیفیت و قیمت میوه و تره‌بار متفاوت از سطح بازار باشد و به این ترتیب رغبت خرید از میادین میوه و تره‌بار در این محلات افزایش پیدا کند. متاسفانه هنوز در برخی محلات، میادین میوه و تره‌بار نداریم که در این راستا سازمان میادین میوه و تره‌بار باید اقدام لازم را انجام دهد و تا پایان سال آینده حداقل ۷۰ میدان جدید در سطح پایتخت اضافه شود.

پیرهادی همچنین اظهار داشت: طی دو سال گذشته کاستی‌هایی در بررسی سموم محصولات میادین میوه و تره‌بار وجود داشته است، چراکه علی‌رغم پیگیری شورا و تصویب بودجه، برخی مسائل مدیریتی باعث شد که این کار انجام نشود. با این حال، لازم است هرچه زودتر کاستی‌های موجود در موضوع بررسی سموم محصولات میادین میوه و تره‌بار پایتخت رفع شود.

وی در پایان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران، ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه سازمان میوه و تره‌بار اعتبار تعیین خواهد شد تا از طریق انجام آزمایش‌های لازم، اطمینان مورد نیاز برای شهروندان حاصل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز