خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد:

احتمال بارش برف و باران در ۸ استان ایران

احتمال بارش برف و باران در ۸ استان ایران
کد خبر : ۱۴۴۱۳۹۲

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (جمعه) شاهد بارش برف و باران و وزش باد در ۸ استان کشور خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲) در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و برخی مناطق مرکزی شرق و شمال شرق کشور، احتمال بارش برف و باران و وزش باد شدید وجود دارد. 

فردا (شنبه) بارش‌ها در غرب کشور و زاگرس مرکزی تشدید می‌شود و نیمه غربی و مناطقی از جنوب و شمال شرق ایران را نیز فرا می‌گیرد. همچنین روز یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و سپس بارش‌ها به شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد. 

روز دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه نیز بارش‌ها در شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت. 

امروز (جمعه) در نیمه شمالی فارس، یزد، غرب و شمال کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و شنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی نیز گاهی وزش باد شدید و در بعضی از این نقاط خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود. 

امروز همچنین آسمان شهر تهران کمی ابری، از بعد از ظهر نیمه‌ابری تا تمام ابری است و گاهش با افزایش باد همراه است. برای امشب نیز آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد و بارش باران پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای امروز تهران به ترتیب ۱۲ و ۳ درجه سانتی‌گراد است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز همچنین بخش‌های مرکزی و غربی خلیج فارس، روز شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز یکشنبه شرق خلیج فارس مواج است. همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده دریای خزر مواج خواهد بود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز