خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۲۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه نمایشگاه سلامت بنیان که با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی و سید حیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: امسال دو برابر سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند. موضوع حوزه سلامت از مهمترین مولفه های هر حکومتی است. مولفه سلامت قوت یک حکومت را می تواند نشان دهد که در جمهوری اسلامی در این مولفه پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان گفت: ایثارگری های نیروهای درمانی از مولفه های قدرت ما است و در مدت کوتاهی ۲۸۵ مصدوم منتقل شده و تا ۴ ساعت بعد ۱۱۰ عمل جراحی انجام شده بود در حال حاضر ۲۲ مجروح در بیمارستان بستری هستند که ده نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۲ نفر در بخش بستری هستند اکثر شهدا در محل حادثه شهید شده بودند.

وزیر بهداشت گفت: ما در همه حوزه ها بعد از انقلاب پیشرفت های زیادی داریم‌ اما در حوزه سلامت یکی از مهمترین دستاوردهای ما مردمی بودن است در همین کرمان وقتی اعلام شد خون o منفی کمبود داریم. صفهای طولانی تشکیل شد. ما انتظار داریم که مردم با مصرف تولیدات دانش بنیان و اعتماد به آنها پیشرفت دانش بنیانها را محقق کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار عضو هیات علمی داریم گفت: یک زیر ساخت علمی قوی با ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور وجود دارد و علوم و فنون به روز آموزش داده می شود اما نکته مهم در دانشگاه‌ها پژوهش و ایده مردانی است که در گروههای مختلف پزشکی در دانشگاه‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم دانش بنیانها کپی کننده نباشند و انتظار خلاقیت و نوآوری و ایجاد راهکارهای جدید علمی برای رفع مشکلات مردم داریم. مهمترین خواسته ما از شرکت های دانش بنیان داشتن یک مرکز تحقیقات قوی است. چراکه شرکت‌هایی موفق هستند که مرکز تحقیقات قوی داشته باشند. در حال حاضر ۱۵ پارک علم و فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شده است. از هر محصولی که با کیفیت و با تایید سازمان غذا و دارو تولید شود حمایت می کنیم.باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و مردم باید به سازمان غذا و دارو اعتماد کرده و تولیدات داخلی حمایت و مصرف شوند در ونزوئلا روسیه، عراق و ... داروهای ما به عنوان داروهای با کیفیت شناخته می شود. ما در برخی شهرها دانشگاه‌های قوی داریم اما هیچ محصولی تولید نمی کنند ما هنوز قدرت بالقوه مان به بالفعل تبدیل نشده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز