خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه بازدید از طرح زمستانه:

از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌شود

از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌شود
کد خبر : ۱۴۳۶۷۹۲

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمام خودروها الزامی است و ماموران پلیس راه در خروجی شهرها موظف به کنترل خودروها از این نظر هستند، عنوان کرد: به ماموران پلیس راه ماموریت داده شده است که از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ به‌ویژه در محورهای برف‌گیر و کوهستانی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ظهر امروز (جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲) در حاشیه بازدید از طرح زمستانه پلیس راهور فراجا در سه‌راه دیزین جاده قدیم چالوس در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه از روز گذشته شاهد نزول رحمت الهی در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان‌های غربی و شمالی کشور بوده‌ایم، به نحوی که بارش برف سنگین در ارتفاعات و در سایر محورها نیز بارش بارندگی رخ داده است.

وی افزود: شب گذشته به دلیل شدت بارش سنگین برف در محور چالوس و خطر‌ ریزش سنگ، ناچار به مسدود کردن جاده چالوس شدیم، اما خوشبختانه در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی اصلی سراسر کشور از جمله محور چالوس  باز است، با این حال از عموم هموطنان تقاضا می‌کنیم که از سفرها و ترددهای غیرضروری به‌شدت اجتناب کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: اگر برای شهروندان الزامی به انجام سفرهای ضروری وجود دارد، شهروندان حتما توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و از سلامت وسیله نقلیه به‌ویژه عاج لاستیک، برف‌پاک‌کن و سیستم گرمایش خودرو مطمئن شوند و پیش از انجام سفر، تجهیزات خودروی خود را به صورت کامل بازدید کنند.

حسینی با تاکید بر این که همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمام خودروها الزامی است و ماموران پلیس راه در خروجی شهرها موظف به کنترل خودروها از این نظر هستند، عنوان کرد: به ماموران پلیس راه ماموریت داده شده است که از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ به‌ویژه در محورهای برف‌گیر و کوهستانی جلوگیری کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: رانندگی در شرایط بارش برف و باران و لغزندگی معابر، الزامات خاصی دارد که باید توسط هموطنان عزیز رعایت شود و به عموم شهروندان توصیه می‌کنیم که حتی‌الامکان در طول روز سفر کنند و در هر شرایطی رعایت سرعت مطمئنه‌ را به‌ویژه در شرایط بارش برف و باران در دستور کار قرار دهند. 

وی در پایان گفت: امیدواریم هموطنان با دقت نظر کافی،‌ صبر و حوصله و رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا بتوانند در فصل زمستان، سفر خوبی را داشته باشند. همکاران بنده در پلیس راهور و دوستان پرتلاش سازمان راهداری و سایر دستگاه‌های امدادی نیز در خدمت تمام هموطنان هستند. 

گفتنی است، نیمه‌شب گذشته تا حدود ساعت ۹:۳۰ صبح امروز محور کرج - چالوس به دلیل برف سنگین بسته شد، اما هم‌اکنون جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال بازگشایی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز