خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پیشنهاد احداث اردوگاه دانش‌آموزی در مجموعه شهر آفتاب

پیشنهاد احداث اردوگاه دانش‌آموزی در مجموعه شهر آفتاب
کد خبر : ۱۴۳۶۵۸۵

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ضمن تشریح ظرفیت‌های نمایشگاهی و غیرنمایشگاهی این مجموعه، گفت: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌ایم که اردوگاهی مشابه اردوگاه شهید باهنر که در مجاورت پارک جمشیدیه در شمال شهر تهران قرار گرفته است، در مجموعه شهر آفتاب احداث شود، زیرا در مناطق جنوبی پایتخت، چنین فضایی برای انجام فعالیت‌های دانش‌آموزی وجود ندارد و می‌توان چنین ادوگاهی را در مجموعه ما ایجاد کرد.

«عباس تقدسی‌نژاد»، مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر این که مجموعه شهر آفتاب علاوه بر امکان برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون از ظرفیت‌های لازم برای ارائه خدمات متنوع دیگری نیز برخوردار است، توضیح داد: مجموعه شهر آفتاب بزرگترین سایت نمایشگاهی کشور است که در آن ۵۲ هکتار فضای سبز وجود دارد و بزرگترین میدان آبنمای کشور نیز در این مجموعه قرار گرفته است. مجموعه شهر آفتاب در کنار حرم مطهر امام خمینی (ره) و در مسیر خروجی تهران به سمت ۱۸ استان کشور و بر سر راه بسیاری از اهالی پایتخت واقع شده است که در روزهای پایانی هفته یا ایام تعطیل به سایر استان‌ها سفر می‌کنند. 

این مقام مسئول در شهرداری تهران با بیان این که با توجه به باز بودن فضای پیرامون شهر آفتاب، شرایط مناسبی برای توسعه این مجموعه فراهم است، اظهار داشت: ویژگی‌های ارزشمند شهر آفتاب در کنار وسعت بالا و امکان توسعه آن، این قابلیت را به مجموعه ما داده است که بتوانیم آن را به یک مرکز ویژه برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی گوناگون در سطح کشور تبدیل کنیم. همچنین مجموعه شهر آفتاب به دلیل برخورداری از سطح بالای فضای سبز، می‌تواند به مکان مناسبی برای تفرج و تفریح تبدیل شود. ضمن این که در طرح توسعه شهر آفتاب، احداث یک مجموعه شهربازی در نزدیکی نمایشگاه نیز پیش‌بینی شده است. 

وی افزود: با توجه به امکانات فراهم‌شده در میدان آبنمای مجموعه شهر آفتاب، می‌توان کنسرت‌های موسیقی را در فضای باز در این محدوده برگزار کرد. همچنین امکان برگزاری کنسرت‌های فضای بسته نیز در فواصل زمانی بین برگزاری رویدادهای نمایشگاهی مختلف در مجموعه ما وجود دارد. ضمن این که در طرح توسعه شهر آفتاب، ساخت فضاهای ورزشی خاصی در این مجموعه پیش‌بینی شده است تا در سال‌های آینده، شهروندان برای تقویت سلامت جسم و روح خود، از این فضاها بهره‌مند شوند. 

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نمایشگاهی شهر آفتاب در مدیریت شهری کنونی 

تقدسی‌نژاد با بیان این که مجموعه شهرآفتاب چند سال بدون استفاده مانده بود، عنوان کرد: مهمترین اقدام انجام‌شده در دوره کنونی مدیریت شهری پایتخت، استفاده حداکثری از ظرفیت نمایشگاهی این مجموعه است، اما هنوز به اندازه کافی از ظرفیت‌های غیرنمایشگاهی مجموعه استفاده نمی‌شود. در همین راستا، مکاتباتی با بخش‌های مختلف شهرداری تهران انجام داده‌ایم تا بخش زیادی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با شهرداری در مجموعه شهر آفتاب برگزار شود. همچنین به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام کرده‌ایم که آمادگی برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی مختلف را داریم و امیدواریم همکاری لازم در این زمینه از طرف دولت به شهرداری تهران انجام شود. 

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ادامه داد: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌ایم که اردوگاهی مشابه اردوگاه شهید باهنر که در مجاورت پارک جمشیدیه در شمال شهر تهران قرار گرفته است، در مجموعه شهر آفتاب احداث شود، زیرا در مناطق جنوبی پایتخت، چنین فضایی برای انجام فعالیت‌های دانش‌آموزی وجود ندارد و می‌توان چنین ادوگاهی را در مجموعه ما ایجاد کرد. با توجه به این که در حال حاضر تنها یک اردوگاه مشابه مجموعه شهید باهنر در پایتخت وجود دارد، رایزنی‌های اولیه با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است که اردوگاه دوم تهران در مجموعه شهر آفتاب احداث شود. 

وی همچنین یادآور شد: مجموعه شهر آفتاب در مجاورت دانشگاه شاهد به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفته است و می‌توان متناسب با تقویم نمایشگاهی شهر آفتاب، سمپوزیوم‌ها یا همایش‌های علمی مشابه با نمایشگاه‌های در حال برگزاری در مجموعه ما را در دانشگاه شاهد برگزار کرد؛ به طور مثال، در زمانی که نمایشگاه مرتبط با صنعت در شهر آفتاب برگزار می‌شود، می‌توان به صورت هم‌زمان، سمپوزیوم علمی مرتبط را در دانشگاه شاهد برگزار کرد که این مساله به تلفیق هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه در جنوب شهر تهران کمک می‌کند. 

افزایش مسیرهای دسترسی به شهر آفتاب با بهره‌برداری از ورزشگاه جدید تهران 

تقدسی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت مسیرهای دسترسی به مجموعه شهر آفتاب از نقاط مختلف شهر تهران نیز گفت: در دوره کنونی مدیریت شهری، مسیر دسترسی اختصاصی از آزادراه خلیج فارس به مجموعه شهر آفتاب ایجاد شده است. همچنین ایستگاه متروی شهر آفتاب که از گذشته فعال بود نیز با راه‌اندازی خط متروی پرند، بیش از پیش فعال‌تر شده است و مسافران می‌توانند در ایستگاه شاهد از قطار پیاده شوند و به سمت ایستگاه پرند تغییر خط بدهند و در ایستگاه متروی شهر آفتاب پیاده شوند. همچنین ایستگاه‌های متروی شاهد و حرم امام خمینی (ره) نیز در نزدیکی مجموعه شهر آفتاب واقع شده‌اند و در ایام برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب، خطوط ویژه اتوبوسرانی از طرف شرکت واحد برای انتقال مسافران از ایستگاه‌های یادشده به سمت مجموعه ما برقرار می‌شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی که در آینده‌ای نه‌چندان دور در اطراف مجموعه شهر آفتاب اجرا خواهد شد، احداث ورزشگاه جدید تهران است که توافقات نهایی آن بین دولت، شهرداری و مجموعه آستان حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفته است. با توجه به این که دولت قصد دارد این استادیوم را به ورزشگاه ملی ایران در رشته‌های مختلف تبدیل کند، تا زمان بهره‌برداری از این ابرپروژه ورزشی، شاهد ایجاد مسیرهای دسترسی بیشتری برای رسیدن به مجموعه شهر آفتاب با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز