معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
آغاز کنشگری مسئولین تشکلهای دانش آموزی در مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز کنشگری مسئولین تشکلهای دانش آموزی در سطح مدارس برای اجرایی کردن برنامهها و فعالیتهای پرورشی خبر داد.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی در این باره گفت: براساس برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی و محور هویت، مدیران مدارس زمینه کنشگری دانش آموزان را فراهم میکنند به نحوی که هر دانش آموز عضو یکی از تشکلهای دانش آموزی میشود و مدیران مدارس برای هریک از تشکلهای دانش آموزی یک نفر از دانش آموزان علاقهمند و توانمند مدرسه را به عنوان رئیس تشکل انتخاب کنند.
وی ادامه داد: ما در مدارس ۶ تشکل شامل بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، هلال احمر، هیات دانش آموزی، پیشتازان گروه جهادی، هیات مذهبی و شورای دانش آموزی داریم که این امکان برای همه دانش آموزان علاقهمند فراهم شده است تا از ابتدای سال تحصیلی جاری در یکی از تشکلها بنا بر علاقه خود عضو شوند.
وی اظهار کرد: مسئولان تشکلهای دانش آموزی تعریف شده در سامانه سیدا توسط مدیران مدارس این دسترسی را دارند که نسبت به پیگیری امورات مرتبط با ماموریتهای تشکل خود در مدرسه اقدام کنند.
معاون وزیر با اشاره به ضرورت میدان دادن به دانش آموزان، جوانان و نوجوان براساس بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در حال حاضر این امکان برای مسئولان تشکلهای دانش آموزی فراهم شده است که از طریق سامانه my. medu. ir و بخش نورینو وارد تشکل خود شوند و موارد مختلف را پیگیری و اخبار، اطلاعیه و ماموریتها را از سطوح استانی، کشوری و شهرستانی دریافت کنند همچنین نسبت به گروهبندی و تعیین مسئولین کمیتههای زیرمجموعه خود اقدام کنند. این امکان برای مسئولان تشکلها وجود دارد که گزارش فعالیتهای خود را ارسال کنند و در زمینه به اشتراکگذاری تجارب، با سایر تشکلها و رصد و ارزیابی فعالیتهای مدارس، کنشگری لازم را داشته باشند.
باقرزاده گفت: با توجه به ضرورت انگیزه بخشی به فعالیتهای تشکلهای دانش آموزی، سیستم امتیازدهی برای کنشگری دانش آموزان در قالب تشکلهای دانش آموزی درنظر گرفته شده است که هر تشکلی به واسطه کمیت و کیفیت فعالیتهایی که دارد، میتواند جایگاه و رتبه خود را ارتقا دهد. مدارسی موفق هستند که مسئولان تشکلهای دانش آموزی قوی انتخاب کرده و تشکلهای دانش آموزی بتوانند کنشگری فعالتری داشته باشند.
این مقام مسئول ادامه داد: تشکلهای دانش آموزی ماموریت این را دارند که پیگیری لازم را برای اجرایی کردن مفاد برنامه فراگیر و حل مسائل پرورشی، تربیتی و آموزشی در تمام ساحتهای ششگانه برعهده بگیرند و بازوان اجرایی مدیران مدارس، مربیان و معاونین پرورشی باشند که اگر مدیران مدارس به آنان باور داشته باشند منشا اقدامات موثر خواهند بود.