خبرگزاری کار ایران

رئیس "مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی" مطرح کرد:

تحقق رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال

تحقق رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال
کد خبر : ۱۴۱۹۹۵۹

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی از تحقق رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نشست خبری همایش ملی شیخ الرئیس (نخستین همایش ملی فناوری های نوین آموزش پزشکی ) صبح امروز دوشنبه مورخ ۲۹ آبان ماه در مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی برگزار شد.

"احسان شریفی پور" رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در این نشست بیان کرد: ما اکنون ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی در کل کشور داریم و براساس نگاه رهبر انقلاب، باید در مرزهای دانش حرکت کنیم. ما در خیلی از جنبه های ارائه خدمات، تولید علم، آموزش و جایگاه آکادمیک، وضعیت خوبی در دنیا داریم.

شریفی‌پور افزود: می‌دانیم که امروز فناوری‌های نوینی همچون رباتیک، هوش مصنوعی، شبیه سازها و ... را می‌توان در سیستم پزشکی بنشانیم. بنا به وظیفه مقام عالی وزارت و معاون آموزشی کاربردی کردن و تشویق ایجاد فناوری‌های نوین در علوم پزشکی کشور است. براین اساس دهه فجر گذشته به دانشگاه‌ها فراخوان دادیم و ۲۰۰ طرح از کل کشور به دست ما رسید.

شریفی‌پور گفت: قرار شد مرکز نوآوری نیز شروع به کار کند تا صاحبان ایده را حمایت کند و در این راستا به شکل‌گیری یک همایش رسیدیم تا اساتید نیازهای فناوری و دستاوردهای روز دنیا را ارائه کنند و جایگاه‌های شرکت‌های تولید کننده و برنامه‌های درسی را در نشستی رو در رو با حضور اساتید و تصمیم‌گیران و مدیران بررسی کردیم تا برای ارتقای فناوری‌های نوین در علوم پزشکی کار کنیم از همین‌رو دبیرخانه پایدار و منسجمی نیز به همین دلیل در مروز تحقیقات ایجاد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی ادامه داد: این مرکز کارهای کلانی مانند ارتقای جایگاه آموزش علوم‌پزشکی را در نظر دارد. مهم ترین رکن، رکن نیروی انسانی و مهم تر از آن اساتید هستند. این طرح ملی با هدف ایجاد امیدآفرینی، پاسخگویی بیشتر اساتید و بهبود جایگاه کشور شکل گرفت و ۴۰۰ استاد نخبه از سراسر کشور در کارگروه های تخصصی مشارکت داشتند و توسط مرکز تحقیقات پیگیری شده است.

او گفت: رتبه بندی دانشگاه به همین منظور در دست کار است. وقتی می توانیم دانشگاه را موفق بدانیم که در سطح ملی و منطقه ای موثر باشد. رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی قبل از پایان سال از مرکز تحقیقات به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

شریفی پور اضافه کرد: تهیه شواهد معتبر برای تصمیم گیری کلان علوم پزشکی کشور لازم است و مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی سعی دارد با جمع آوری علمی وضعیت واقعی علوم پزشکی کشور بستر تصمیم سازی را فراهم کند. ایجاد شبکه ارزشمندی از نخبگان دانشجویی و اساتید داخل و خارج  کشور برای ارتقای مرکز نیز از کارویژه‌های ماست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز