خبرگزاری کار ایران

معرفی پرندگان تهران در واگن‌های مترو

معرفی پرندگان تهران در واگن‌های مترو
کد خبر : ۱۴۱۴۴۷۱

رئیس اداره پایش اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از معرفی گونه‌های مختلف پرندگان پایتخت در مانیتور واگن‌های مترو خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا طاهری در تشریح جزئیات این خبر گفت: اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای حفاظت از تنوع زیستی و معرفی پرندگان پایتخت به شهروندان، با همکاری و مساعدت شرکت بهره‌برداری متروی تهران، اقدام به معرفی برخی پرندگان تهران و محل حضور احتمالی آنها در مانیتور واگن‌های قطارهای شهری مترو کرده است. 

وی افزود: این اقدام در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست و زیستگاه‌ها و حیات‌وحش موجود در تهران صورت گرفته است. در اکوسیستم شهر، همراه با انسان‌ها، گونه‌های جانوری متنوعی حضور دارند که  از میان این گونه‌ها، پرندگان به دلیل فراوانی جمعیت و سازگاری با شرایط محیط شهر، بیشتر مشاهده می‌شوند.

رئیس اداره پایش اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: معتقدیم یکی از راه‌های حفاظت از تنوع زیستی که زندگی بشر به آن وابسته است، جذب شهروندان و علاقه‌مندان به مطالعه و مشاهده پرندگان آزاد در سطح شهر به خاطر ارزش‌های زیبایی‌شناختی و اکولوژیکی آنها در مبارزه بیولوژیکی با آفات است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کبوترچاهی، انواع قمری، کلاغ و ... متناسب با زیستگاه خود در بوستان‌های جنگلی یا در حریم شهر تهران حضور دارند. همچنین ممکن است شهروندان و علاقه‌مندان برخی گونه‌های پرندگان را یا ندیده باشند یا کمتر مشاهده کرده باشند مثل زنبورخوارها، زیرآبروک،کلاغ نوک سرخ و .... .

طاهری در پایان گفت: شهر تهران به دلیل تنوع زیستگاهی از جمله باغ‌ها، پارک‌های شهری و جنگلی، روددره‌‌ها، تپه‌ماهورها و رودخانه‌هایی که از مسیر شهر عبور می‌کنند، سالانه پذیرای حدود ۲۰۰ گونه پرنده بومی، عبوری یا مهاجر است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، عکس‌های مربوط به پرندگان پایتخت توسط عکاسان حیات وحش تهیه شده است و شهروندان می‌توانند هر پرنده‌ای که علاقه‌مند به مشاهده آن هستند را از روی محل‌های مشاهده‌شده پیدا کنند و ضمن مراجعه به این محل‌ها، پرندگان را مشاهده کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز