خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

پیام تبریک رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل
کد خبر : ۱۴۱۳۶۸۱

جانشین شهردار تهران در مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پیامی، فرارسیدن هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پیام دکتر علی نصیری آمده است : شتاب رخدادها، تحولات، نوآوری‌ها و شکل‌گیری فناوری‌های نوین انسان را به مرحله‌ای تازه از زندگی خود رسانده که تجربه‌ آن از منظر شناختی و زیستی به خلق نگاه‌ تازه به جهان پیرامون کمک کرده است.

این پیام می‌افزاید: پدافند غیرعامل در یک جامعه شهری به کاهش آسیب‌پذیری، افزایش امنیت، ایجاد قابلیت انعطاف‌پذیری در وضعیت‌های مختلف به منظور حفظ اماکن موجود و حفاظت موثر از جان ساکنان یک شهر در مقابل جنگ‌های نوین، مخاطرات غیرطبیعی و حتی در برابر برخی مخاطرات طبیعی که به طور غیرمستقیم بر اثر فعالیت‌های انسانی بوجود می‌آید،کمک می‌کند.

دکتر نصیری در پیام خود یادآور شد: مدیریت شهری تهران در دوره کنونی به صورت ویژه به موضوع پدافند غیرعامل توجه کرده و اجرای برنامه‌های آن را در دستور کار قرار داده است. در این راستا به منظور شکل‌گیری تولیت واحد، ریاست کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان متولی اصلی مدیریت خطر در پایتخت محول شد. تدوین، تصویب و ابلاغ طرح جامع پدافند غیر عامل شهر تهران، پیگیری موضوع ایمنی متروها و فضاهای زیر سطحی، بررسی اتصال خطوط مترو به برخی بیمارستان‌ها، توجه به موضوع مواد شیمیایی، انجام مطالعات امکان‌سنجی حذف گاز از سطح شهر تهران و جایگزینی آن با انرژی‌های دیگر، تلاش برای کاهش وابستگی شبکه مترو به تأسیسات ناپایدار شهری، برگزاری رزمایش‌های متعدد، برگزاری دوره‌های آموزشی مواد خطرناک جهت کارکنان و مدیران شهری، تهیه شناسنامه پدافند غیرعامل ساختمان‌های با اهمیت شهرداری تهران تحت نظر مدیریت شهری و بسیاری اقدامات دیگر از موضوعاتی است که از هماهنگی‌های ایجاد شده و تعامل صورت گرفته بین مدیریت شهری تهران با سازمان پدافند غیر عامل کشور در حال اجرا و پیگیری است.

در ادامه این پیام تبریک آمده است: تمامی خدمات ذکر شده برای شهر تهران و شهروندان تهرانی باعث شد در دهمین همایش ملی پدافند غیر عامل کشور در حضور سرلشکر دکتر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان متولی پدافند غیرعامل شهرداری تهران تقدیر و تشکر گردد. ضمن تقدیر از همراهی مشفقانه سردار دکتر جلالی در انجام اقدامات صورت‌گرفته، فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل را تبریک و از خداوند متعال برای نیروهای خدوم این بخش توفیق روز افزون مسألت دارم. امید آنکه در سایه الطاف خداوند منان و ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تحت رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) موفق، پیروز و در ارتقای کارآمدی نظام اسلامی و آرامش‌بخشی به مردم، گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز