خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

اولین وظیفه سازمان بهزیستی رصد و شناسایی آسیب‌های اجتماعی است.

اولین وظیفه سازمان بهزیستی رصد و شناسایی آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر : ۱۴۱۲۱۰۰

وزیر کشور با بیان اینکه لبه جلویی دولت در برخورد با آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی است، گفت: اولین وظیفه سازمان بهزیستی رصد و شناسایی آسیب‌های اجتماعی است.

احمد وحیدی  در رویداد ملی هم‌افزایی ظرفیت‌سازی اجتماعی سازمان بهزیستی با آروزی مقاومت فلسطین بر دشمن خبیث صهیونیستی گفت: نمی‌شود در این ایام جلسه‌ای برگزار شود و یادی از حماسه‌ها، قدرت‌آفرینی‌های مقاومت فلسطین نشود و در عین حال از مظلومیت مردم مقاوم و استوار و خباثت‌های رژیم صهیونسیتی و برخی از کشورهای غربی که در کنار صهیونیست ایستاده‌اند، سخنی گفته نشود.برای ملت فلسطین آرزوی سربلندی داریم.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یک نهاد انقلابی است، ادامه داد: سازمان بهزیستی که پس از انقلاب تاسیس شده و محصول انقلاب است و از این جهت حائز اهمیت زیادی است. طبیعی است که تراز بهزیستی تراز نهاد انقلابی است. یک نهاد انقلابی بدون توجه به مشکلات و موانع بر سر راه و با اتکا به اراده و رویکردهای انقلابی و با بهره‌گیری از سرمایه انسانی توانمند و فعال و پرتلاش، مسائل را با هوشمندی و با یک هدفمندی دقیقی حل می‌کند و این خاصیت و خصوصیت آن‌چیزی است که از سازمان بسیار بسیار مهم بهزیستی مورد توقع است.

وزیر کشور تصریح کرد: برجستگی‌های کسانی که از نظر جسمی ممکن است ناتوانی‌هایی داشته باشند اما به لحاظ روحی عملا دستاوردها و ظرفیت‌هایی دارند که برخی از کسانی که این محدودیت‌های جسمی را ندارند فاقد آن هستند، پیروزی درخشان عزیزان ورزشکار ما در مسابقات پارالمپیک هانگوژو نشان‌دهنده این موضوع است.

وحیدی با بیان اینکه باید به شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها اندیشید، گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در این سازمان وجود دارد و کارهای مهمی در سازمان بهزیستی در حال جریان است، لبه جلویی دولت در برخورد با آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی است، سازمان بهزیستی باهمه این ضعف‌ها درگیر است و نقطه آغازین تماس است و این موضوع این سازمان را بسیار مهم و دارای اهمیت می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی وارد مسائل اجتماعی می‌شویم؛ اولین جایی که کمبودها، ضعف‌ها و البته قوت‌ها را می‌بینیم این سازمان است؛ لذا مسئولیت مهمی بر عهده این سازمان است. اولین وظیفه آن‌ها نیز رصد و دیده‌بانی این آسیب‌ها است و همانطور که می‌‌دانید که بحث آسیب‌های اجتماعی چند سالی است که در دستور کار جدی نظام قرار دارد. سازمان بهزیستی نیز در این میان نقش تعیین کننده و مهمی دارد و علاوه بر رصد و شناسایی مشکلات بلافاصله پاسخ حل این مشکلات برعهده این سازمان است.

وحیدی در ادامه خطاب به مدیران سازمان بهزیستی کشور گفت: شما از قبل با توجه به برخورد با قشرهای مختلف و ارتباطات فراوانی که مردم در حوزه‌های مختلف با شما دارند به ویژه در اورژانس اجتماعی، قادرید به موقع بسیاری از نکاتی که تازه جوانه می‌زند را مطرح کنید و در دستور کار قرار دهید و به موقع نسبت به آن علاج‌اندیشی و اقدام شود. این مسئله مهمی است که در بخش اول برای ما حائز اهمیت است. البته در مسائل عمومی که توسط عموم قابل فهم شده، کشف ابعاد نیز مهم است. گاهی موضوعی در جایی مطرح می‌شود که ابعاد آن واقعی نیست. گاهی بزرگ نمایی می‌شود که نتیجه آن سیاه نمایی نسبت به جامعه می‌شود. نقش مهم ما در کشف این مسائل بسیار حائز اهمیت است. 

وی با تاکید بر اینکه مسئله دوم این است که موضوع به موقع در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد، گفت: ما اکنون با مشکل بزرگ پیری جمعیت مواجه شدیم. چرا این اتفاق افتاده؟ به دلیل اینکه تصمیمی که در رابطه با کنترل جمعیت گرفتیم تا سال ۱۳۷۱ جا داشته است و باید در آن سال به موقع تشخیص می‌دادیم و سیاستمان را تغییر می‌دادیم. اما به موقع تشخیص ندادیم تا حضرت آقا صحبت فرمودند و ایشان ما را متوجه این مسئله کردند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مسئله سوم ارائه راه حل است، گفت: مهم این است که بهترین راه را انتخاب کنیم. نقش بهزیستی بسیار مهم است.

وحیدی با بیان اینکه برای همه کسانی که مشکلاتی دارند باید نسخه‌های اختصاصی در نظر گرفت، افزود: این حساس است که مسائلی که زمینه های آن در حوزه های روانی اجتماعی، جغرافیایی و... ریشه دارد را به درستی بشناسیم، چرا که اگر نشناسیم ممکن است به نتایج اشتباهی برسیم. این موضوع بسیار مهمی است و لذا این موضوع سازمان بهزیستی را به سازمان دانش بنیان تبدیل می‌کند یعنی تمام این مراحل باید با دانش عمیق طراحی و دنبال شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار در بهزیستی بسیار مهم است و از این حیث که مسئولیت سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور است ارتباط تنگاتنگی با بهزیستی داریم. 

وی در خاتمه سخنان خود با ابراز امیدواری  برای تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی طی امسال، در ادامه به ظرفیت سازی اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما حامی این موضوع هستیم. ظرفیت سازی اجتماعی بسیار مهم و پر زمینه است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز