خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

انتقاد اعضای شورا از تداوم معضل ۲۰ ساله تعیین تکلیف نشدن وضعیت حریم تهران

انتقاد اعضای شورا از تداوم معضل ۲۰ ساله تعیین تکلیف نشدن وضعیت حریم تهران
کد خبر : ۱۴۰۷۴۷۱

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در یکصد و هشتاد و سومین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت از تداوم معضل ۲۰ ساله تعیین تکلیف نشدن وضعیت حریم تهران و تعارضات ایجادشده بین حریم پایتخت با شهرهای اطراف آن بخصوص اسلامشهر انتقاد کردند‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تذکر امروز خود در صحن شورا گفت: بسیار عجیب است که فردی در قوه قضاییه به عنوان یک قوه بالنده، مردمی و میدانی بخواهد معضل ۲۰ ساله مربوط به حریم تهران را با یک نامه عادی حل کند.

وی افزود: مجموع کارشناسان کشور تا کنون نتوانسته‌اند معضل تعیین تکلیف نشدن وضعیت حریم تهران و تعارضات ایجادشده بین حریم پایتخت با شهرهای اطراف آن را حل کنند و حالا چطور رئیس دادگستری اسلامشهر خواسته است با یک نامه این معضل را حل کند؟

سروری با بیان این که ۲۰ سال بررسی‌های کارشناسی سنگین برای حریم تهران انجام شده است، تاکید کرد: چطور باید این گلایه را از قوه قضاییه داشته باشیم؟ اجرای مفاد این نامه باعث معضلات جدی در تهران می‌شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: براساس قانون، سه برابر وسعت شهر باید حریم آن باشد و با این نامه، عملا قسمت‌هایی از شهر تهران در اختیار اسلامشهر قرار خواهد گرفت و باید این فضاها را چه کار کنیم و حریم تهران در این مناطق چه خواهد شد؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید راهکارهایی اندیشیده شود که معضل ۲۰ ساله حریم تهران برطرف شود، اما قطعا این راه‌حل نیست. برخی افراد می‌خواهند که تمام ادوات شهرداری تهران به همین صورتی هست که در اختیار اسلامشهر قرار بگیرد. چطور این مجوز توسط فرمانداری داده نشد که به زلزله‌زدگان خوی از بودجه شهرداری تهران کمک شود، اما امروز می‌خواهند تجهیزاتی که با پول مردم تهران تهیه شده است را در اختیار اسلامشهر قرار دهند؟

سروری همچنین تصریح کرد: از رئیس شورا می‌خواهیم که موضوع را قاطعانه پیگیری کند تا شاهد از بین رفتن حریم پایتخت نباشیم.

انتقاد از فشارهای فرمانداری اسلامشهر برای خروج عوامل شهرداری از حریم تهران

احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود ضمن انتقاد از تغییرات ایجادشده در حریم شهر تهران گفت: با توجه به جلوگیری عوامل خدوم شهرداری از ساخت‌وساز غیرمجاز در بزرگراه آزادگان، فرمانداری اسلامشهر به کرات فشارهایی را برای خروج عوامل شهرداری از برخی نقاط واقع‌شده در حریم شهر تهران وارد کرده و با همکاری شورای تامین، اجازه ورود شهرداری تهران را نداده است.

وی افزود: سازمان‌های مسکن و شهرسازی مکلف هستند که ظرف شش ماه موارد خروج حریم از مرز تقسیمات کشوری را شناسایی کنند و براساس نقشه‌ها نسبت به اصلاح نقشه حریم اقدام کنند. از چندین سال قبل قرار بود نقشه حریم اصلاحی که در قانون به آن اشاره شده، پس از مهمور شدن توسط استانداری به مراجع ابلاغ شود، اما این موضوع هنوز اجرا نشده است.

صادقی با بیان این که تا زمان ابلاغ قانونی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی، حفظ اراضی حریم از تکالیف شهرداری تهران محسوب می‌شود، عنوان کرد: در صورت تداخل مرزهای حریم شهر تهران با شهرهای اطراف آن مرجع حل اختلاف، طرح هادی و طرح‌های مربوطه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استاندار تهران اجازه ندهد که وحدت رویه در موضوعات مربوط به حریم تهران مختل شود. اخیرا استاندار به معاون عمرانی خود دستور داده است که موضوع را با مشارکت ذی‌نفعان دنبال کند، اما سوال این است که چرا کار در حوزه ستادی در حال حل و فصل است، اما فرمانداری اسلامشهر مصوبه دیگری ابلاغ می‌کند؟

صادقی در پایان از نامه اخیر رئیس دادگستری اسلامشهر درباره حریم این شهر انتقاد کرد و آن را موجب تعرض به حریم تهران دانست و تاکید کرد: درخواست ما این است که این موضوع در مراجع ذی‌ربط مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز