خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه:

در هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان ناایمن پرتردد شناسایی شده است

در هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان ناایمن پرتردد شناسایی شده است
کد خبر : ۱۴۰۷۳۶۵

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: در هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان ناایمن پرتردد شناسایی و فهرست آنها مشخص شده است و اگر در آینده اتفاقی رخ دهد، موضوع را به عنوان حقوق عامه پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در یکصد و هشتاد و سومین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از همکاری شورا و قوه قضاییه برای خدمتگذاری به مردم، اظهار داشت: با ابلاغ رئیس قوه، خدمتگذار سه قشر تاثیرگذار، فرهیخته و نخبگانی کشور هستیم.

وی با بیان این که براساس ماده ۱۸۷ قانون سوم توسعه وظیفه تربیت وکیل، کارشناس و مشاوره خانواده را بر عهده دارد، تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که تربیت وکلا در تراز جمهوری اسلامی باشد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با تاکید بر این که وکلا در طول هفته در ۳۰۰ مسجد در سراسر کشور حضور دارند و گره‌گشایی می کنند، تاکید کرد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ وکیل در مساجد از حقوق افرادی که به هر دلیلی توانایی اخذ وکیل ندارند، به مردم خدمات ارائه می‌دهند تا هیچ یک از مردم به دلیل فقر، دغدغه وکیل نداشته باشند.

وی با تاکید بر رویکرد مسجدمحور مرکز وکلای قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: در راه کمک به مردم برای رفع معضلات حقوقی و پیگیری حقوق عامه مردم گام برداشته‌ایم و سامانه ۱۲۹ به صورت ۲۴ ساعته در سراسر کشور در خدمت مردم است.

عبدلیان‌پور با بیان این که در مباحث کارشناسی نیز اقدامات بزرگی صورت گرفته است، اظهار داشت: تمام کارشناسان در کشور به کار گرفته شدند تا ساختمان‌های ناایمن پرتردد را شناسایی کنند و خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شد، در هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان ناایمن پرتردد شناسایی و فهرست آن مشخص شده است و اگر در آینده اتفاقی رخ دهد، به عنوان حقوق عامه موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه ادامه داد: یکی از اقدامات انجام‌شده، تدوین دستورالعمل اجرایی مشاوران خانواده و ساماندهی این افراد بوده است و ما می‌توانیم از مشارکت شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی استفاده کنیم.

عبدلیان‌پور با اشاره به استقرار وکلا و حقوقدانان در سرای محلات تهران تاکید کرد: مشکلات حقوقی مردم در سرای محلات توسط وکلای ما رسیدگی می‌شود که انتظار می‌رود همکاری لازم توسط مدیریت شهری در این زمینه صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: از شورا درخواست می‌کنیم که در راستای ارج نهادن به وکلا و حقوقدانان، معبر یا بوستانی را در سطح شهر به نام وکیل یا کارشناس نامگذاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز