خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان محیط‌زیست خبر داد:

افزایش ۱۳۵ درصدی تعداد آثار ارسالی به رویداد «جایزه ملی محیط‌زیست‌»

افزایش ۱۳۵ درصدی تعداد آثار ارسالی به رویداد «جایزه ملی محیط‌زیست‌»
کد خبر : ۱۴۰۵۵۵۳

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست از افزایش ۱۳۵ درصدی تعداد آثار ارسالی به «سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست‌» نسبت به دوره قبلی برگزاری این رویداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست و دبیر «سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست‌»، صبح امروز در مراسم اختتامیه این رویداد که با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سالن شهدای محیط‌زیست‌ سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، گفت: دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست‌ در سال ۱۳۹۶ برگزار شد، ولی ما در آذرماه ۱۴۰۱ فراخوان سیزدهمین دوره جایزه را دادیم که تعداد آثار ارسالی به این دوره نسبت به دوره گذشته حدود ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سیزدهمین دوره، ۳۹۳ اثر به دبیرخانه جایزه ملی محیط‌زیست رسید ارسال شد که ۶۳ اثر در ۶ گروه به مرحله بعد راه پیدا کردند. در نهایت نیز با برگزاری جلسات مختلف و داوری آثار، ۲۶ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند. امیدواریم برگزاری این رویداد به ارتقای فرهنگ و بینش محیط‌‌زیستی مردم کمک کند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست و دبیر سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست‌ خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف و سیاست‌گذاری‌های رویداد جایزه ملی محیط‌زیست، فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مردمی است و خوشبختانه در این دوره این هدف تحقق پیدا کرد. امیدواریم در دولت مردمی بتوانیم از پشتوانه مردمی علاقه‌مندان به محیط‌زیست‌ به عنوان یک ظرفیت مناسب بهره ببریم و معتقدیم قطعا با مشارکت مردم و مسئولیت‌پذیری بیشتر و ارائه آموزش‌های گسترده‌تر می‌توان به اتفاقات خوب در حوزه محیط‌زیست امیدوار بود.

مرادی با بیان این که بررسی آثار شرکت‌ها و مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان در یک محور جداگانه، از وجوه تمایز سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست‌ نسبت به ادوار قبلی برگزاری این رویداد بوده است، تاکید کرد: رقابت شرکت‌کنندگان در این دوره در بسیاری از محورها بسیار سخت و فشرده بود و بر این اساس با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده قبلی، از گروهی از متخصصان، اساتید دانشگاه و چهره‌های علمی در امر داوری آثار استفاده شد.

وی در پایان اظهار داشت: بهره‌گیری از افراد باتجربه و کارآزموده در کمیته‌های جانبی اعم از کمیته علمی، کمیته اجرایی، کمیته اطلاع‌رسانی و تولید محتوا و به‌طور کلی شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست‌ از شاخصه‌های مهم دیگر این دوره بوده است.

گفتنی است، سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست در سال ۱۴۰۲ پس از ۵ سال وقفه توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد. امروز در مراسم اختتامیه این رویداد ٢۶ اثر برگزیده در ۶ گروه معرفی شدند و با دریافت تندیس و لوح جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

در مراسم امروز همچنین ایرج حشمتی، معاون محیط‌زیست‌ انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، رضا انجام شعاع، معاون حقوقی و امور مجلس، سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور، علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و جمع دیگری از مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز