خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد استقبال از مهر شهرداری تهران مطرح شد؛

۴۳۰ اتوبوس و ۶ رام قطار متروی اورهال‌شده برای اول مهر به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شوند

۴۳۰ اتوبوس و ۶ رام قطار متروی اورهال‌شده برای اول مهر به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شوند
کد خبر : ۱۳۹۹۱۹۶

براساس اظهارات مسئولان شهرداری تهران، ۴۳۰ اتوبوس و ۶ رام قطار متروی اورهال‌شده برای اول مهر به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه می‌شوند و تعداد اتوبوس‌های شاغل در این ناوگان در شروع سال تحصیلی حداقل ۲۱۰۰ دستگاه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارمین جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور مسئولان شهرداری تهران، پلیس راهور پایتخت، آموزش و پرورش تهران و سایر نهادهای ذی‌ربط، صبح تا ظهر امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریورماه) در محل معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهرداری تهران گفت: در اولین جلسه این ستاد مصوب شد که دستورالعملی در قالب طرح استقبال از مهر تهیه شود. در حال حاضر این دستورالعمل از طرف معاونت حمل‌ونقل شهرداری به مراکز مربوطه ابلاغ شده است.

وی افزود: ماحصل این جلسات در قالب کارگروه‌های شناورسازی، تعیین ساعت کاری سرویس مدارس، خدمات حمل‌ونقل عمومی، اطلاع‌رسانی آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیک انجام شده است. بیش از ۳۰ جلسه در این کارگروه‌ها برگزار کرده‌ایم. امسال از مناطق شهرداری خواسته‌ایم که برنامه مدیریت ترافیکی را برای مدارسی که عامل مشکلات ترافیکی هستند، مشخص کنند. 

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران نیز در این جلسه گفت: برآوردها نشان می‌دهد که ترافیک پایتخت در دو هفته ابتدایی مهرماه بین‌ ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و تنها راه مدیریت این وضعیت، همراهی همه دستگاه‌ها با یکدیگر برای عبور از این شرایط با کمترین مشکلات است. آسیب ناشی از مشکلات ترافیکی مهرماه در درجه اول به شهروندان و در درجه دوم به ماموران پلیس کف خیابان وارد می‌شود.

حسین‌پور، نماینده معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از اقدامات این معاونت در طرح استقبال از مهر گفت: معاونت خدمات شهری برنامه‌های متعددی برای شروع ماه مهر در نظر دارد که برخی از آنها عبارتند از پیرایش شهر، رنگ‌آمیزی المان‌ها، بازپیرایی فضای سبز، کاشت انواع درختان در مدارس، تولید و ارئه پویانمایی درباره پسماند در مدارس، فعالیت‌های ویژه مرتبط با پسماند در مناطق، اجرای کارگاه‌ها برای تولید حداقلی پسماند، رفع موارد سد معبر و صدور مجوز بازگشایی بازارهای سنتی با محوریت فروش لوازم مدارس و …. .

رستمی، قائم‌مقام شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز  در این جلسه اظهار داشت: مطابق برنامه تا قبل از شروع ماه مهر، ۶ رام قطار اورهال‌شده آماده تحویل به شبکه متروی درون‌شهری خواهد بود، به این ترتیب ظرفیت ۱۳۰ هزار مسافر به متروی تهران اضافه می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی این است که با توجه به اقدامات صورت‌گرفته برای اول مهر تا ۳۰ درصد افزایش مسافر داشته باشیم، برای مدیریت شرایط در تلاشیم پوشش مسافری خوبی در بازه زمانی صبح برای ایستگاه‌های متراکم مترو انجام شود.

رستمی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شاخص صورت‌گرفته در این مدت توسط شرکت بهره‌برداری مترو، حل مشکل ایمنی ۱۹۰۰ پله برقی با تلاش همکارانمان بوده است، همچنین «سفر اولی‌ها» طرح دیگر مترو است که برای استفاده از آن دانش‌آموزان و دانشجویان در هنگام ورود به مترو می‌توانند به بخش مربوطه مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

مالکی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نیز در این نشست گفت: در راستای طرح استقبال از مهر، شش مرکز را به انجام خدمات معاینه فنی سرویس مدارس اختصاص داده‌ایم. علاوه بر این، مرکز شهید چمران هم برای ناوگان تاکسیرانی و سرویس مدارس خدمات تعمیراتی را با تخفیفات ویژه ارائه می‌دهد.

سلیم، نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در این جلسه با بیان این‌که شرکت واحد در چند ماه گذشته با اعزام اتوبوس‌ها به مکان‌های مشخص توانسته است در ماموریت‌های مختلف از جمله اربعین موفق عمل کند، گفت: شرکت واحد برنامه‌ریزی خود را از ابتدای سال آغاز کرده و با اجرای برنامه‌های بازسازی اتوبوس‌ها، کار عظیمی برای مهرماه پیش برده است. به این ترتیب ۴۳۰ دستگاه اتوبوس اورهال‌شده برای اول مهر به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه می‌شود.

وی افزود: ۲۰ خط جدید ویژه اول مهر به عنوان سرویس مدارس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه خواهد شد که البته در این خطوط علاوه بر دانش‌آموزان به عموم مردم نیز خدمت ارائه می‌شود، اما جانمایی خطوط براساس نیاز مدارس و شرایط ترافیکی بوده است.

نماینده سازمان آتش‌نشانی نیز در این جلسه گفت: معاونت عملیات سازمان آتش نشانی پیرو تجارب گذشته ظرفیت‌های خطرآفرین را شناسایی کرده است و بر همین مبنا در ۱۳۰ نقطه خودروهای امدادی ما مستقر هستند. همچنین معاونت فرهنگی سازمان آتش‌نشانی نیز در حدود ۲۰۰ مجموعه موضوعات ایمنی را آموزش می‌دهد و ۸۵ مربی برای شروع مدارس در اول مهر ما را همراهی می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در تیرماه امسال تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین ما و آموزش و پرورش تهران و سازمان نوسازی مدارس منعقد شد که در این راستا از ۸۲ مدرسه منطقه ۱۰ از نظر شرایط ایمنی بازدید کردیم، ولی متاسفانه مدارس سایر مناطق تهران برای انجام این بازدیدها با آتش‌نشانی همکاری نکردند. 

هاشم‌زاده، نماینده امدادخودرو سایپا نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های امدادخودروها ارائه خدمات در کمترین زمان است. بنابراین با تمرکز بر موتورسیکلت‌های امدادی در مناطق حساس مستقر خواهیم بود، به علاوه افزایش ناوگان شیفت روز را در دوره هفته ابتدایی مهرماه خواهیم داشت. طی این مدت حداقل‌سازی مرخصی‌ها با هدف حداکثرسازی ناوگان فعال را نیز دنبال خواهیم کرد تا خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کنیم.

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع‌بندی اظهارات مطرح‌شده در این نشست گفت: عزم راسخی برای بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اول مهر صورت گرفته است. بهسازی تاکسی و اتوبوس‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شده است و مهرماه را با حداقل ۲۱۰۰ اتوبوس شاغل در خطوط اتوبوسرانی پایتخت، آغاز خواهیم کرد.

محسن هرمزی ادامه داد: سال‌ها برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و مترو کاری انجام نشده بود، اما در این دوره از مدیریت شهری، این اقدام سرعت گرفت و شش ماهه اول امسال، اقدامات ویژه‌ای در بازسازی رام‌های مترو انجام شده است تا در مجموع ۱۲ قطار اورهال‌شده که ۶ رام از آنها قبلا وارد شبکه شده است، به خطوط متروی درون‌شهری تهران اضافه شوند. 

وی در پایان گفت: لازم است دستوری به معاونان حمل و نقل مناطق داده شود تا طی دو هفته اول مهر در کنار پلیس حضور میدانی فعال در خیابان‌ها داشته باشند تا به حل مشکلات و گره‌های ترافیکی کمک کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز