خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در شیراز تشریح کرد:

جزئیات ۶۶ پروژه سلامت استان فارس با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان/بیمه رایگان پنج دهک و درمان رایگان سه دهک نخست جامعه

جزئیات ۶۶ پروژه سلامت استان فارس با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان/بیمه رایگان پنج دهک و درمان رایگان سه دهک نخست جامعه
کد خبر : ۱۳۹۳۰۷۹

وزیر بهداشت که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به استان فارس سفر کرده است، از پوشش رایگان بیمه سلامت برای ۵ دهک درآمدی اول و رایگان شدن تمامی خدمات درمانی سه دهک درآمدی نخست به عنوان دو اقدام اساسی وزارت بهداشت یاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم افتتاح همزمان پروژه های سلامت محور استان فارس در بیمارستان نمازی شیراز از افتتاح ۶۶ پروژه عمرانی سلامت در این استان با اعتباری بالغ بر۳۴۰ میلیارد تومان خبر داد و ابعاد برخی از این پروژه ها شامل بخش توموتراپی بیمارستان نمازی، سونوگرافی و آندوسکوپی بیمارستان شهید فقیهی و خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت استان فارس را تشریح کرد.

وی با اشاره به افتتاح و بازدید از چندین پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان فارس گفت: پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مرودشت به سرعت در حال تکمیل و تلاش همه همکاران ما در افزایش سرعت ساخت و راه اندازی این پروژه مهم است.

وزیر بهداشت از بیمارستان نمازی به عنوان یکی از قدیمی ترین، ارزشمندترین و علمی ترین مراکز درمانی شیراز یادکرد و گفت: در این بیمارستان استادان برجسته ای فعالیت دارند و مردم شیراز، استانهای مجاور و سایر کشورها از خدمات این مرکز درمانی بهره مند می شوند. بنابراین تا زمان احداث کلان بیمارستان شیراز، با توجه به قدمت بالای بیمارستان نمازی، بخش های مختلف آن بازسازی و به روزرسانی می شود.

دکتر عین اللهی با اشاره به اجرای پروژه های بیمارستان نمازی در بخش های مرکز درمان سرطان و مرکز جامع تصویربرداری، گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها و بازسازی بخش های بیمارستان، اختصاص می یابد. علاوه بر این وزیر نفت نیز قول داده است که با اختصاص  ۲۰۰ میلیارد تومان به بازسازی این بیمارستان کمک کند.

وی به افتتاح بخش توموتراپی به عنوان یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین بخش های درمان سرطان در بیمارستان نمازی اشاره کرد و افزود: نقطه زنی سلول های سرطانی و عدم آسیب به سلول های سالم از مزیت های توموتراپی است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر آن به دنبال سایر دستگاه های جدید و روز آمد مانند سایبرنایف نیز هست.

به گفته وزیر بهداشت مجموعه درمانی ۶۸ تختخوابی برای بیماران مزمن در بیمارستان شهید چمران شیراز، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) نورآباد ممسنی، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهید خیرگو لامرد، اورژانس 115 جاده ای، خانه های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت و محل زیست پزشک در چندین نقطه از استان فارس، بخشی از ۶۶ پروژه ای است که به صورت همزمان افتتاح می شود.

دکتر عین اللهی همچنین از پوشش رایگان بیمه سلامت برای ۵ دهک اول و رایگان شدن تمامی خدمات درمانی برای سه دهک نخست درآمدی به عنوان دو اقدام اساسی وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: در دولت مردمی، شاهد توسعه زیرساخت های حوزه سلامت از جمله راه اندازی ۱۵ هزار تخت جدید بیمارستانی و دو هزار مرکز بهداشتی بوده ایم.

وی مهمترین اقدام وزارت بهداشت در ابتدای کار دولت مردمی را تسریع در واکسیناسیون سراسری و مهار کرونا توصیف کرد و افزود: ایران توانست از کشورهای منطقه زودتر نسبت به پوشش گسترده واکسیناسیون و کنترل کرونا اقدام کند و به همین دلیل در اجلاس سازمان جهانی بهداشت، جمهوری اسلامی ایران را با وجود تحریم های ناجوانمردانه، کشوری پیشرو در مهار کرونا، معرفی کردند.

وزیر بهداشت با قدردانی از اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در استانهای مازندران و فارس گفت: از تجربیات این دو استان در اجرای برنامه سلامت خانواده استفاده شده و ضمن ارتقا و رفع برخی مشکلات، اجرای آن در این دو استان با قوت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز