خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

برخورداری از بهداشت استاندارد، حق همه مردم است

برخورداری از بهداشت استاندارد، حق همه مردم است
کد خبر : ۱۳۹۲۲۶۸

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بهداشت محیط و حرفه ای، بهداشت آب و خاک و هوا و سلامتی آن بر سلامتی تک تک ما تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست وزیر بهداشت با سفرای کشورهای مختلف گفت: تجربه کووید به ما نشان داد اگر اطلاعات بین الملی خوب و آمادگی خوب بررسی بیماری‌ها را نداشته باشیم کشورها در پاسخ به بحران‌ها با مشکلاتی مواجه می شوند که در همکاری باهم از این مشکلات پیشگیری می‌شود. کرونا یک نمونه خیلی خوب از این بحث بود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار عضو هیات علمی داریم دانشکده های بهداشت در تمام دانشگاهها ی علوم‌ پزشکی ما بازوان معاونت بهداشت هستند.

فرشیدی با اشاره به مردمی سازی و انتقال دانش به جامعه تصریح کرد: بدون مشارکت جامعه برنامه‌های ما پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: حق همه مردم است که از بهداشت استاندارد برخوردار باشند دولت‌ها نیز باید لوازم و تجهیزات و امکانات را برای مردم فراهم کنند. استراتژی که ما در حوزه بهداشت دنبال می کنیم ارائه بسته‌های خدمات جامع است.

در ادامه ابوالفضل باقری فرد معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: ایران یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌ها در حوزه علوم پزشکی یعنی دانشگاه جندی شاپور را دارد.

وی با اشاره به تاریخچه علم پزشکی در ایران ادامه داد: همانطور که می‌دانید یکی از ویژگی های منحصر به فرد آموزش پزشکی در ایران ادغام آموزش در جامعه سلامت است در کمتر کشوری آموزش، پژوهش و درمان باهم ادغام شده است این امر باعث شده که در کشور ما به گواهی سازمان‌های بین المللی پیشرفت‌های زیادی در حوزه سلامت دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: زیرمجموعه وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی هستند که مسئولیت آموزش را برعهده دارند و هم کار خدمات در حوزه سلامت را انجام می دهند.

او با اشاره به تعداد دانشگاه علوم پزشکی در کشور ادامه داد: هد کدام از دانشگاه های علوم پزشکی مسئول ارتباط با یک یا چند کشور خارجی هستند دانشگاه علوم پزشکی ایران با روسیه، قزاقستان و ... ارتباط دارند.

وی ادامه داد: ما در وزارت بهداشت برنامه ای را تحت عنوان تعالی، عدالت و بهره‌وری در حوزه پزشکی را دنبال می کنیم. یکی از برنامه های ما بین المللی کردن آموزش است.

به گفته حضور دانشجویان خارجی در کشور ما رو به افزایش است و در حال حاضر بیش از ۸ هزار دانشجوی خارجی در رشته های مختلف پزشکی در کشور ما تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته از کشورهایی مانند هند و پاکستان به کشور ما پزشک برای درمان بیماران می آمد اما امروز با افتخار از کشورها دانشجوی پزشکی به کشور ما می آید تا آموزش ببیند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز