پلیس راهور تهران اعلام کرد:
کاهش تصادفات موتورسیکلت با احداث مسیر تردد ویژه در تونل امیرکبیر
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از زمانی که مسیر ویژه تردد موتورسیکلت در تونل امیرکبیر احداث شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلتها داخل تونل گرفته شد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی زینیوند در خصوص احداث مسیر تردد ویژه موتورسیکلت در تونل امیر کبیر توضیح داد: اصل موضوع اینگونه طراحیها باید با نگاه مهندسی به موضوع شکل بگیرد و همانگونه که می دانید، در بحث تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه دخیل هستند که یکی از مولفههای اصلی بحث راه است که میتوان با بهسازی و مناسبسازی مسیرها، جلوی بسیاری از تصادفات را گرفت.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مسیر ویژهای را برای تردد موتورسیکلتها در داخل تونل امیرکبیر احداث کردهایم و همین مسیر ویژه باعث شد که جلوی بسیاری از تصادفات فوتی که سالیانه داخل این تونل به وقوع میپیوست، گرفته شود.
وی افزود: از زمانی که این مسیر ویژه اجرا شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلتها داخل تونل که بر اثر تردد خلاف جهت از محدوده خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان ری بود و باعث تصادفات شاخ به شاخ میشد، گرفته شد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در جاهایی که تخلفات موتورسواران وجود دارد و مسیر تردد موتورسیکلت و خودرو مجزا میشود، میزان تصادفات کاهش مییابد و خود موتورسواران نیز بیشتر علاقه دارند که در مسیرهای اختصاصی و ویژهای که برای آنان اجرایی و طراحی شده است، تردد کنند.
زینیوند تاکید کرد: موتورسیکلت ذاتا یک وسیله ناایمن است و راننده و سرنشین آن نسبت به راننده و سرنشین خودرو از ایمنی پایینتری برخوردار هستند و با کوچکترین ضربه صدمه میبینند و اگر هم منجر به فوت نشود، حتما منجر به جراحات سنگینی خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: به خاطر همین موضوع است که ما برای تردد موتورسیکلتها باید مسیرهای مناسبی را ایجاد کرده است و حتی اگر به صورت مجزا هم نباشد، میتوان با بهسازی روکش آسفالتها و رفع ناهمواری و برطرف کردن چالهها و دستاندازهای خطرناک که باعث برهم خوردن تعادل و واژگونی موتورسیکلت میشود، از این حوادث جلوگیری کرد.