خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد:

ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان با توانمندسازی آنها

ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان با توانمندسازی آنها
کد خبر : ۱۳۸۶۶۱۷

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: معلمان به عنوان طلایه‌داران عرصه تحول و پیشرفت جامعه، مهم‌ترین نقش را در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش ایفا می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علی لطیفی گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت، معلم و نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش معلم است و بر این اساس اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان به یک اولویت فراگیر مبدل شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درخصوص ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های مهارت‌محور، عنوان کرد: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در قالب برگزاری دوره‌های توانمندسازی، باید یک برنامه اولویت‌دار شود و بر این اساس با اجرای برنامه‌های توانمندسازی، آموزش و پرورش گام مهمی در خصوص ارتقای شاخص کیفی نیروی انسانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر جایگاه والای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد با گفتمان‌سازی عمومی درباره ضرورت تولید بسته‌های تربیت و یادگیری تمرکز مطلق به کتاب درسی را کمتر کرده و به سمت تنوع در منابع آموزشی حرکت کنیم.

لطیفی در ادامه با بیان اینکه نظام آموزشی مجموعه‌ای از مسائل به هم پیوسته و پیچیده است که یکی از آن عوامل کتاب درسی است، اظهار کرد: نقطه مشترک تمام کسانی که درگیر نظام آموزش و پرورش هستند، این است که ما در وضعیت فعلی نظام آموزشی، کتاب درسی و محتواهایمان قطعاً ضعف‌ها و نقص‌هایی داریم اما در تلاش هستیم و اقداماتی ترتیب داده‌ایم تا با تأمین منابع متنوع و چندرسانه‌ای این مهم را مرتفع کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه دغدغه اصلی است، خاطرنشان کرد: درباره نوع استفاده مناسب از زمان در مدرسه، برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام نشده است و نیاز به باز طراحی برنامه‌ریزی آموزشی داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز