خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

نقش خانواده امروز کمرنگ شده است

نقش خانواده امروز کمرنگ شده است
کد خبر : ۱۳۸۵۰۱۲

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقش خانواده امروز کمرنگ شده است. بچه ها مدام در حال رقابت هستند و به واسطه این رقابت ها از موضوعات اساسی عقب می مانند. در این وضعیت تنها محیط واقعی باقی مانده مدرسه است تا بچه ها بتوانند در فضایی واقعی حضور یابند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین "مصطفی رستمی" رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین افتتاحیه دوره‌های توانمندسازی نیروهای مدارس و مراکز غیردولتی در شهر تهران بیان کرد: آنچه را که می خواهیم در آینده خودمان و جامعه ببینیم باید در اتفاقی که در مدارس رخ می دهد آن را پیدا کنیم؛ ما در دوره ای زندگی می کنیم که نقش گروه‌های مرجع در حال کمرنگ شدن است. روزگاری بچه‌ها در محیطی بی‌تنش و هم‌افزا زندگی می‌کردند و توانمند بار می آمدند. در گذشته والدین تصمیم نمی گرفتند فرزندان خود را مستقل بار آورند بلکه محیط اینگونه بود. بچه های نسل قدیم جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند و شاه را بیرون راندند، اما تحت تعلیم نظام بهایی شاهنشاهی رشد نکردند بلکه معلمان این مدارس تحت تعلیمات مسجدی بودند و مانند مردم و جامعه فکر می کردند.

رستمی گفت: نقش خانواده امروز کمرنگ شده است. بچه ها مدام در حال رقابت هستند و به واسطه این رقابت ها از موضوعات اساسی عقب می مانند. در این وضعیت تنها محیط واقعی باقی مانده مدرسه است تا بچه ها بتوانند در فضایی واقعی حضور یابند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: وقتی که فرزندان ما در فضای خارج از نظارت خانواده و متولیان در فضای مجازی سپری می کنند بسیار بالاست. به واسطه کرونا فرزندان ما در فضای مجازی حضور داشتند. بخشی از این فضا شبکه شاد بود که تازه سالم ترین بخش مجازی بود. اما آیا فقط بچه ها در این محیط بودند؟ برخی از خیرین در آن دوران برای دسترسی همه دانش آموزان به فضای تحصیل تبلت تهیه کرده و بین بچه های محروم توزیع کردند، اما باید بپذیریم بچه ها پس از آن دوران وارد محیطی شدند که ما بر آنجا مدیریت و حکمرانی نداشتیم و بعد از بازگشایی مدارس فهمیدیم آموزش و پرورش که شاید به آن نقد هم داشتیم چقدر مهم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه گفت: در تغییرات امروز باید پنجره های رو به نور را قدر بدانیم. آموزش و پرورش و مدارس مهم ترین پنجره هایی هستند که رو به آینده سازی و تعلیم و تربیت و نور باقی مانده است. صد سال دیگر هیچ کدام از ما زنده نیستیم و آنچه از ما باقی می ماند بخش ها و کارهایی است که برای بعد از خود باقی می گذاریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: در ۷ سال اول زندگی نقش تربیت کننده ها بسیار مهم است و مدیران مدارس همواره دو نقش برعهده دارند؛ هم نقش معلم را برای دانش آموزان ایفا می‌کنند هم نقش مربی را برای معلمان بازی می کنند و می توانند معلمان را ارتقا دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز