خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی:

دوره‌های توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در سراسر کشور برگزار می‌شود

دوره‌های توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در سراسر کشور برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۳۸۴۳۶۱

رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: مراسم افتتاحیه اولین دوره توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی سراسر کشور صبح سه شنبه ۱۷ مرداد ماه جاری در تالار فرهنگ تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «احمد محمود زاده» اظهار کرد: دوره‌های توانمندسازی در قالب ۳۶۰ ساعت و ۶ دوره آموزشی و تربیتی در بازه زمانی ۳ساله برای معلمان و مربیان مدارس غیردولتی تدوین و طراحی شده که با محوریت دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور اجرا می‌شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این دوره‌های توانمندسازی با هدف ارتقای کیفی برنامه‎‌های آموزشی و پرورشی و به منظور افزایش توانمندی حرفه‌ای و تخصصی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی طراحی و تعریف شده است تا با توجه به ظرفیت‌های ممکن در کشور فرصت ایجاد رویکردهای مطلوب آموزشی و تربیتی در مدارس بیش از پیش فراهم آید. 

رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به نیازسنجی دوره‌ها و استفاده کاربردی از منابع آموزشی و پرورشی، به تبیین علمی صلاحیت و شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان و مربیان درمدارس غیردولتی پرداخت و خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت معلمان و مربیان مدارس غیردولتی بعد از سه سال منوط به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود. 

وی با تاکید بر تلاش برای تحقق اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: برای دستیابی به اهداف سند تحول علاوه بر ارزیابی سنجه‌های مورد استخراج در آموزش و پرورش باید به دو مقوله توجه داشت اول اینکه چه انتظاری از معلمین و مربیان در مدارس برای تربیت نسلی برابر با تراز انقلاب اسلامی داریم و در مرتبه دوم با الگوی مناسب آموزشی و تربیتی، متناسب‌سازی وضعیت موجود و تبدیل آن به مطلوب انجام پذیرد. 

وی با اشاره به نقش مدارس غیردولتی و معلمان در رسیدن به ماموریت‌های محوله آموزشی و تربیتی ابراز امیدواری کرد: دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان به ارتقای بینش و شناخت نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها آموزشی وتربیتی بیانجامد و با ارزیابی مناسب، شرایط رشد تحصیلی و تربیتی دانش آموزانی پویا و درتراز انقلاب اسلامی پدید آید. 

محمود زاده افزود: انتظار می‌رود این دوره‌ها با همه ظرفیت‌های موجود و مشارکت حضوری معلمان و مربیان مدارس غیردولتی منجر به افزایش توانمندی معلمان و شکوفایی استعدادهای و توانایی‌های دانش آموزان گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز