تبیین راهبردهای اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی
راهبردهای اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان، عوامل و کارکنان مدارس غیردولتی با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش تبیین شد.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «احمد محمودزاده» در نشست تخصصی کارگروه اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: معلمان سرمایههای اجتماعی نظام آموزش و پرورش کشور هستند و توجه به توانمندسازی مطلوب آنان، متضمن پویایی و شکوفایی نسل آینده خواهد بود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به اهداف تحولی در عرصه تعلیم و تربیت، افزود: توانمندسازی معلمان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیشرفت کیفی برنامههای آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی تدوین و اجرایی میشود.
وی با اشاره به نیاز سنجیهای تخصصی و تعیین دروس هدف و دورههای آموزشی برای معلمان، افزود: با افزایش کیفیت برنامههای آموزشی و پرورشی و برگزاری برنامههای توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی به دنبال ایجاد یک نگرش و باور در فرایند یاددهی و یادگیری معلمان با رویکرد الگوهای آموزشی و تربیتی در مدارس هستیم.
محمود زاده به ضرورت ارتقای دانش و مهارت تدریس معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان و مربیان در مدارس غیردولتی با گذراندن دورههای آموزشی منطبق با سیاستهای راهبردی نظام آموزش و پرورش کشور باید بتوانند در جهت آموزش و تربیت جامع دانش آموزان و در همه ساحتهای ششگانه همت مضاعفی بنمایند تا تلاش آنان منجر به کشف استعداد و خلاقیتهای دانش آموزان گردد.
وی با تاکید بر اینکه تربیت و تقویت روحیه جهادی، مبانی اعتقادی و انقلابی دانش آموزان نیازمند همگرایی فکری و توانمندی حرفهای و تخصصی معلمان است، تصریح کرد: توانمندسازی معلمان با محوریت و تفاهمنامه همکاری با دانشگاه فرهنگیان، معاونتهای مرتبط با حوزه فعالیت و نقش آفرینی و مشارکت حوزههای علمیه و موسسات آموزشی در تامین مدرس و برگزاری دورههای آموزشی در کشور اجرا خواهد شد.
شایان ذکر است؛ در این نشست تخصصی هر یک از اعضاء کارگروه توانمندسازی معلمان به راهکارها و برنامههای اجرایی استانی و منطقهای در سطح کشور اشاره کردند و به تشریح و اجماع نظرات کارشناسی پیرامون روند عملیاتی برنامه توانمندسازی معلمان پرداختند.