بازدید معاون رئیسجمهور از فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری
معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پس از حضور در وزارت آموزش و پرورش از فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری در سالن اجتماعات معاونت توسعه منابع و دبیرستان پسرانه آزادگان در خیابان حجاب تهران بازدید کرد.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، «میثم لطیفی» صبح امروز در بازدید از فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری با اشاره به اهمیت معلمی در تربیت نیروی انسانی و آیندهسازان کشور اظهار کرد: در سال جاری وزارت آموزشوپرورش در مشاغل آموزگاری و دبیری به دلیل محدودیتهای جذب در دانشگاه فرهنگیان از طریق ماده ۲۸ جذب نیروی انسانی خواهد داشت.
وی با بیان این که از سال گذشته همکاری بین وزارت آموزشوپرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور برای طراحی دوره ارزیابی تکمیلی جهت جذب معلمان از طریق ماده ۲۸ صورت گرفته است، افزود: دوره ارزیابی تکمیلی برای جذب معلمان با استفاده از دانش روز و تجربیات گذشته و الگوی ارزیابی تکمیلی برای جذب و بهکارگیری معلمان از طریق ماده ۲۸ طراحی شد تا بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: این کارگروه از مهرماه سال گذشته جلسات متعددی را برگزار کرد و جای تشکر و خدا قوت به همکارانمان در وزارت آموزشوپرورش دارد زیرا یک فرایند علمی، عادلانه و متناسب با نیاز آموزشوپرورش طراحیشده است و این حرکت نسبت به سالهای گذشته قطعاً حرکت رو به جلویی است، زیرا باید بتوانیم معلمانی را انتخاب نماییم که در فضای واقعی توانایی بحث گروهی، ارائه تدریس خوبی داشته باشند و بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند.
لطیفی تصریح کرد: در سال جاری در آموزشوپرورش، یک فرایند علمی منحصربهفردی طراحی شده است، امیدوارم این فرایند استمرار پیدا نماید.
معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: از مهرماه سال گذشته کارگروه مشترکی بین وزارت آموزشوپرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور برای تهیه و تنظیم آییننامه فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری برگزار شد و تغییرات و اصلاحاتی که لازم بود در شورای توسعه مدیریت کشور انجام شد.
وی بابیان اینکه در سالهای گذشته از فارغ التحصیلان ۶ یا ۷ رشته دانشگاهی برای آموزگاری استخدام میشدند، بیان کرد: در سال جاری تعداد رشتهها به ۸۰ رشته افزایش پیدا کرد و توانستیم برای اولین بار آزمونهایی مانند، ایفای نقش، ارائه تدریس در فضای واقعی، مباحثه گروهی و آزمونهایی که بهصورت روزانه عرضه میشود و هرروز یک آزمون جدید برای مصاحبهشوندگان طراحی میشود، را در سهم ارزیابی تکمیلی لحاظ کنیم، لذا بر اساس این آزمونها داوطلبان ارزیابی تکمیلی میشوند. امیدوارم با استفاده از این فرایند، معلمان باانگیزه، دانشمند و باتجربه در آموزشوپرورش جذب شوند.
لطیفی با اشاره به جلسهای که صبح امروز با معاونت برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزشوپرورش برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست گزارشی از وضعیت دموگرافی ۵۴۰ هزار نفر که در آزمون استخدامی آموزگاری امسال شرکت کرده بودند، ارائه شد. برای اولین بار سه برابر ظرفیت استخدامی اعلام شد تا بتوانیم از بین این افراد، بهترینها را برای معلمی انتخاب نماییم، افرادی که دارای دانش تخصصی بالا و توانمندیهای معلمی باشند.
معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بابیان اینکه معیارهای عمومی، اختصاصی برای آموزگاری در مقطع ابتدایی مدنظر بود، در سؤالات این آزمون وجود داشت، ادامه داد: طی مباحثی که در این جلسه انجام شد، احتمالاً نیاز به جذب مجدد در رشته آموزگاری در برخی از استانها داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه تلاش میکنیم در سال جاری برای جبران کمبودهای نیروی انسانی آموزگاری در برخی از استانها آزمون مجددی برگزار کنیم، گفت: اگر سازمان سنجش این آمادگی را داشته را داشته باشد، آزمون استخدامی آموزگاری در زمستان آینده برگزار خواهد شد تا کسریها جبران شود.
لطیفی با اشاره به این که مسیر اصلی جذب و استخدام معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است، تصریح کرد: باید برای جذب نیروی انسانی از طریق این دانشگاه کمک کنیم. همچنین در جلسهای که روز گذشته با رئیسجمهور برگزار شد بر این موضوع تأکید شد و رئیسجمهور دستوراتی ارائه دادند، بنابراین امیدواریم بتوانیم جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان را تسریع و تقویت نماییم.