خبرگزاری کار ایران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اعلام کرد:

راه‌اندازی اتوبوس‌های اشتراکی در تهران/ معابر پایتخت در اشغال ۶ هزار اتوبوس سرویس ادارات

راه‌اندازی اتوبوس‌های اشتراکی در تهران/ معابر پایتخت در اشغال ۶ هزار اتوبوس سرویس ادارات
کد خبر : ۱۳۷۸۹۰۶

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ایجاد سامانه اتوبوس‌های اشتراکی، مولدسازی دارایی‌های شرکت واحد، رده‌بندی شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی براساس کیفیت خدمات، بازسازی و نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس و ضرورت برقی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی در مجمع عمومی سالانه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف و سرشماری دقیق اموال شرکت واحد گفت: باید آخرین وضعیت همه اموال این شرکت شامل تعداد اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، وَن‌ها و سایر تجهیزات و ماشین‌آلات موجود آن، بررسی و به‌روزرسانی شود.

وی یکی از تکالیف هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت واحد را ساماندهی سرویس ادارات و مدارس به‌ویژه از اول مهر از طریق طراحی نرم‌افزاری جامع، عنوان و اعلام کرد: طبق برآوردها، حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس، هر روز معابر شهر تهران را اشغال می‌کنند که برخی از آن‌ها دارای پلاک شهرهای مختلف هستند و به‌ عنوان سرویس کارکنان ادارات، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 اتوبوس‌های متفرقه که با پلاک اتوبوس‌های مستهلک شرکت واحد تردد می‌کنند، توقیف شوند

معاون شهردار تهران تأکید کرد: همه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که داخل شهر تهران، کار حمل‌ونقل مسافر و جابه‌جایی کارکنان ادارات را انجام می‌دهند، باید در نرم‌افزاری جامع که شرکت واحد طراحی می‌کند، ثبت‌نام کرده و ساماندهی شوند و هیچ اتوبوس و مینی‌بوسی، خارج از سیستم نظارت به سرویس‌دهی مشغول نباشد، ضمن این که پیگیری موضوع مولدسازی دارایی‌های شرکت واحد از طریق تشکیل کمیته‌ای به این منظور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهرامی گفت: تدوین قاعده و ضابطه مناسب برای نحوه واگذاری اتوبوس‌های خریداری‌شده به همراه نظارت و ارزیابی دائمی بر عملکرد شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی، ضرورت دارد تا براساس کیفیت عملکرد، نسبت به رده‌بندی دوره‌ای و فصلی آنها اقدام کنیم و واگذاری اتوبوس‌های جدید و ارائه خدمات‌ و تسهیلات به آن شرکت‌ها را نیز بر اساس این رده‌بندی انجام دهیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم، تعیین تکلیف پلاک‌ اتوبوس‌های مستهلک است، چراکه به نظر می‌رسد برخی از پلاک‌های شرکت واحد بر روی برخی از اتوبوس‌های متفرقه که متعلق به این شرکت نیستند، نصب شده‌اند و لازم است با همکاری پلیس راهور، پلاک‌هایی که به نام شرکت واحد صادر شده است با اتوبوس‌های فعال در شهر، تطبیق داده شده و اتوبوس‌های متخلف، شناسایی و توقیف شوند.

 خطوط اتوبوسرانی، اصلاح و ایستگاه‌های اتوبوس، بازسازی و نوسازی می‌شوند

بهرامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اوضاع ایستگاه‌های اتوبوس مناسب نیست و بسیاری از آن‌ها فرسوده شده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. از این رو، باید ظرف یک ماه، گزارشی از وضعیت ایستگاه‌ها تهیه شود تا اگر اعتباراتی خارج از بودجه مصوب شرکت واحد به این منظور مورد نیاز است، نسبت به پیگیری و تأمین آن اقدام کنیم، ضمن اینکه اصلاح خطوط اتوبوسرانی نیز باید به‌ سرعت انجام شود.

وی افزود: ناوگان اتوبوسرانی شامل مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس باید برقی شود که البته تحقق این مسأله، نیازمند انجام مطالعات و تأمین زیرساخت‌های لازم است که تلاش می‌کنیم با کمک گرفتن از منابع صرفه‌جویی مصرف بنزین و از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، سیستم اتوبوسرانی تهران را برقی کرده و تا جای ممکن از خرید اتوبوس‌های دیزلی یا گازسوز پرهیز کنیم. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ضرورت راه‌اندازی اتوبوس‌های ویژه اشتراکی و اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت روزانه ناوگان به ارائه خدمات ویژه در قالب اتوبوس‌های اشتراکی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این شیوه، شهروندانی که در طول چند ماه یا یک سال، در زمان معین از مسیر مشخصی تردد می‌کنند، می‌توانند با کمک اپلیکیشن، نوع اتوبوس و صندلی خود را به‌صورت ثابت مشخص کرده و نسبت به خرید بلیت فصلی یا سالانه اقدام کنند که استفاده از این شیوه برای افراد شاغل و دانش‌آموزان و دانشجویان، بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز