خبرگزاری کار ایران

دوره آموزشی «تبیین مقررات حاکم بر دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی» برگزار شد

دوره آموزشی «تبیین مقررات حاکم بر دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی» برگزار شد
کد خبر : ۱۳۷۸۴۸۰

دوره آموزشی «تبیین مقررات حاکم بر دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی» ویژه روسای دانشگاه‌ها غیر دولتی غیرانتفاعی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، این دوره آموزشی در راستای تبیین مقررات برای روسای دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی با قوانین حاکم بر دانشگاه‌ها و به ویژه آیین‌نامه‌های نظارتی به همت دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت و دفتر آموزش عالی غیر دولتی با همکاری مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم برگزار شد. 

در این نشست، عمادی، مدیکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی در خصوص جایگاه این دفتر و اقدامات موثری که باعث ارتقای دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی و از طرفی رسیدگی و مقابله با تخلفات این دانشگاه‌ها می‌شود به بیان توضیحاتی پرداخت. 

در این دوره آموزشی، حامد کرمی، مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات به نقش و جایگاه این دفتر در زمینه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی پرداخت. 

مدیرکل دفتر بازرسی در این مراسم با اعلام حمایت از سیاست‌های دفتر آموزش عالی غیر دولتی در خصوص مقابله با هرگونه تخلف از قوانین و مقررات در دانشگاه‌های غیردولتی بر رعایت قوانین ابلاغی از سوی وزارت علوم تاکید کرد. 

در ادامه محمد کریمی رئیس گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت که به عنوان مدرس دوره در این برنامه حضور داشت به تشریح کامل موضوع دوره و نقش نظارتی مرکز نظارت پرداخت. 

در ادامه جلسه گزارش‌نامه نظارتی با تاکید بر ابعاد ده‌گانه نظارتی مشتمل بر؛ تأسیس و شخصیت حقوقی مؤسسه، وضعیت مدیریت مؤسسه، وضعیت اداری و مالی مؤسسه، وضعیت آموزشی مؤسسه، وضعیت دانشجویی و فرهنگی مؤسسه، وضعیت پژوهشی مؤسسه، وضعیت زیرساخت، امکانات و تجهیزات مؤسسه، وضعیت وبگاه مؤسسه و وضعیت درج اطلاعات مؤسسه در سامانۀ آموزش‌عالی (ساعا) مرور شد. 

در پایان این جلسه تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مشکلات موجود در حوزه غیردولتی‌ها پرداختند و جلسه با طرح پرسش و پاسخ به پایان رسید.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز