خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک:

تهران ۲۴ پارکینگ طبقاتی عمومی دارد

تهران ۲۴ پارکینگ طبقاتی عمومی دارد
کد خبر : ۱۳۷۷۴۵۰

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران گفت: در حال حاضر، ۲۴ پارکینگ طبقاتی عمومی شهرداری در تهران وجود دارد که به هیچ عنوان پاسخگوی کمبود فضای پارک خودروها در پایتخت نیست.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با بیان این که عملیات اجرایی پروژه توسعه پارکینگ‌های طبقاتی تهران آغاز شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تعداد پارکینگ‌های طبقاتی عمومی، ظرف کمتر از دو سال، بیش از دو برابر می شود و تعداد آنها از مجموع ۲۴ پارکینگ فعلی به ۵۲ مجموع پارکینگ عمومی افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این که کمبود جای پارک از جمله عواملی است که با اشغال سطح معابر، جریان ترافیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: ایجاد و تأمین پارکینگ مورد نیاز شهروندان از طریق آزادسازی بخشی از معابر می‌تواند در بهبود وضعیت جریان عبور و مرور در معابر شهری و کاهش تأخیرهای ترافیکی مؤثر باشد.

شفیعی با اشاره به مفاد شیوه‌نامه پارکینگ محله‌ای و مصوبات قانونی حاکم، گفت: براساس توافقات صورت‌گرفته بین سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه و بخش‌های دیگر خارج از شهرداری تهران، در مورد طراحی و ساخت ۲۸ مجموعه در مناطق مختلف توافق شده است که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها، حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ فضای جدید پارک غیرحاشیه‌ای به ظرفیت موجود پارک خودرو افزوده خواهد شد.

وی در ارتباط با موقعیت جغرافیایی این پارکینگ‌ها در سطح مناطق ۲۲ گانه، عنوان کرد: ساخت ۵ پارکینگ در مناطق ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ آغاز شده و ۱۱ قطعه زمین نیز در مناطق ۱، ۲، ۶، ۷، ۹، ۱۰ و ۱۲ برای ساخت پارکینگ در دست طراحی است و ۱۲ قطعه زمین دیگر در مناطق ۲، ۳، ۶، ۸، ۱۳، ۱۶، ۱۷ و ۲۲ در مرحله مطالعه و توافق زمین برای ساخت قرار دارند که از این ۲۸ مجموعه، حداقل ۳ مجموعه به صورت مکانیزه اجرا خواهد شد.

شفیعی درباره مزایای توسعه پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه نیز توضیح داد: انتقال خودکار خودروها، استفاده بهینه از فضای حداقلی برای پارک خودروها، امکان استفاده از ارتفاعات بالاتر و فضای زیرزمینی در تأمین جای پارک، حذف مسیرهای عبوری بین طبقات مثل رمپ‌ها و لوپ‌ها، افزایش سطح ایمنی راننده و سرنشینان خودرو و عدم وقوع تصادفات احتمالی از جمله مزیت‌های گسترش پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه محسوب می‌شوند.

وی با بیان این که احداث پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای در شرایط فعلی که کسری پارکینگ در سطح شهر بسیار جدی است، از اهمیت مضاعف برخوردار است، تصریح کرد: این اقدام یکی از راهکارهای مؤثر در آزادسازی ظرفیت تسهیلات عبوری و بهبود جریان ترافیک در سطح معابر محسوب می‌شود که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در خاتمه از عموم شهروندان درخواست کرد که در سفرهای درون‌شهری خود تا جای ممکن از وسایل نقلیه عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند، چرا که سهم زیاد خودروهای تک‌سرنشین از عوامل افزایش آلودگی هوا و تشدید مشکلات ترافیکی شهر تهران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز