خبرگزاری کار ایران

با همت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ؛

آیین تجلیل از بازنشستگان فراجا برگزار شد

آیین تجلیل از بازنشستگان فراجا برگزار شد
کد خبر : ۱۳۷۶۶۸۷

امشب آیین تجلیل از بازنشستگان فراجا به همت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب جاری مورخ ۲۰ تیرماه و در آستانه «روز بازنشستگان و تکریم خانواده» با حضور سردار علی بزرا، دستیار فرمانده فراجا در امور بازنشستگان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر موحدیان، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و جمعی از فرماندهان پلیس پایتخت و بازنشستگان فراجا و خانواده‌های آنان، مراسم تجلیل از بازنشستگان پلیس در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر موحدیان در این همایش گفت: امام جواد (ع) می‌فرمایند که مومن به سه خصلت نیاز دارد، یکم توفیق از جانب خدا، دوم واعظی از نفس خود، سوم پذیرفتن نصیحت از نصیحت‌کننده؛ این حدیثی است که فرد فرد ما در طول زندگی به آن احتیاج داریم.

وی افزود: یکی از توفیقاتی که انسان می‌تواند از جانب خدا دریافت کند، این است که در شغلی که آبرومند است، بازنشسته شود. خانواده سالم، اولاد سالم و صحت و سلامتی نیز از جمله توفیقات لایزال الهی محسوب می‌شود که خداوند به انسان عطا می‌کند. 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان این که انسان مومن باید واعظی در درون نفس خود داشته باشد، اظهار داشت: اگر کسی در درون خود موعظه‌گر نداشته باشد، صدها مجلس مذهبی و روضه نیز نمی‌تواند تغییری در او ایجاد کند. واعظ درونی یعنی این که انسان وجدان داشته باشد، زیرا همیشه مجلس یا روضه برگزار نمی‌شود، ولی واعظ درون همیشه همراه انسان است.

موحدیان ادامه داد: مومن باید نصیحت نصیحت‌کننده را بپذیرد، البته متاسفانه اکنون این خصلت در جامعه ما کمرنگ شده است، این در حالی است براساس شعائر مذهبی ما، حتی اگر یک کودک یا نوجوان نصیحت خوبی به ما کرد، باید آن را بپذیریم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در روایت آمده است که حضرت سلیمان (ع) روزی مشاهده کردند که دو گنجشک مشغول دعوا با یکدیگر هستند، حضرت گفت که شما باهم اختلاف خانوادگی پیدا کردید و یکی از گنجشک‌ها پاسخ داد که قلب جفت من، با من نیست و گفت که قلب جای دو محبوب نیست، بلکه فقط جای یک محبوب است.

موحدیان تاکید کرد: نصحیت این گنجشک باعث شد که حضرت سلیمان (ع) که پیامبر خداست، در فکر فرو برود و سپس ۴۰ شبانه‌روز به مناجات پرداخت و گفت که خدایا کاری کن که فقط خودت در قلب من جا شوی. 

وی در پایان تصریح کرد: از این روایت نتیجه می‌گیریم نصیحت‌کننده هر کسی که باشد، باید نصیحت خوب را بشنویم و به آن عمل کنیم. 

گفتنی است، در بخش دیگری از این مراسم، تعدادی از افسران بازنشسته پلیس تهران بزرگ با اهدای هدایا و لوح تقدیر مورد تجلیل فرماندهان و مقامات حاضر در جلسه قرار گرفتند. 

در این برنامه همچنین به همت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، به مناسبت عید سعید غدیر خم و همچنین «روز بازنشستگان و تکریم خانواده»، جشن‌هایی نیز در فضایی خانوادگی برای فرزندان و اعضای خانواده بازنشستگان فراجا برگزار شد. 

آیین تجلیل از بازنشستگان فراجا برگزار شد

آیین تجلیل از بازنشستگان فراجا برگزار شد

آیین تجلیل از بازنشستگان فراجا برگزار شد

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز