خبرگزاری کار ایران

در تذکرات اعضای شورای شهر تهران مطرح شد؛

لزوم استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه بمنظور جلوگیری از بروز حادثه برای نیروهای خدمات شهری

لزوم استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه بمنظور جلوگیری از بروز حادثه برای نیروهای خدمات شهری
کد خبر : ۱۳۶۸۶۴۷

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در تذکرات خود در صحن علنی شورا بر لزوم استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه برای نظافت معابر بمنظور جلوگیری از بروز حادثه برای نیروهای خدمات شهری تاکید داشتند و از وضعیت نامناسب بوستان بعثت در منطقه ۱۶ پایتخت انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت در تذکر خود به موضوع حادثه تصادف یکی از کارگران خدمات شهری در بزرگراه شهید چمران اشاره کرد و گفت: حادثه تصادفی در بزرگراه شهید چمران صبح روز جمعه رخ داد که متاسفانه طی آن یکی از کارگران خدمات شهری شهرداری تهران جان خود را از دست داد.

وی افزود: در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها باید از ماشین‌های مکانیزه برای نظافت استفاده شود و طبق بخشنامه HSE باید برای نظافت معابر به ویژه بزرگراه‌ها از ماشین‌های مکانیزه بهره بگیریم و در غیر این صورت شاهد بروز چنین حوادثی این‌چنینی خواهیم بود که بار اول هم نیست.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تذکر من در خصوص لزوم رعایت HSE در حوزه‌های مختلف است و بی‌تردید باید گزارشی از نحوه بازرسی و نظارت بر پیمانکاران در حوزه HSE به کمیسیون خدمات شهری ارائه شود و گزارش این حادثه نیز باید به کمیسیون خدمات شهری شورا ارائه شود تا ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد. قطعا باید نسبت به استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه برای نظافت معابر اقدام کنیم.

لزوم توجه به قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری

نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود تهران گفت: قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری ضمانت‌های اجرایی قانونی از کسر حقوق و مزایا تا محرومیت از خدمات‌های اجتماعی را در نظر گرفته است و شورا نسبت به تصویب مصوبات و شهرداری نیز در مقام اجرا،‌ باید توجه لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: در مواردی که اشخاص ذی‌نفع تقاضای خدمات اداری دارند، ابتدا باید درخواست خود را ارائه دهند و دستگاه مورد نظر باید ظرف سه ماه پاسخ دهد و شهرداری وظایف را به صورت روتین براساس این قانون انجام دهد.

بوستان بعثت تهران متروکه شده است

زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود با تاکید بر لزوم پیگیری چالش‌های بوستان بعث جهت استفاده بهتر شهروندان از این بوستان گفت: بوستان بعثت با مساحتی نزدیک به ۵۳ هکتار، واقع در منطقه ۱۶ یکی از بزرگترین پارک‌های شهر تهران محسوب می‌شود که در دل خود جاذبه‌های تفریحی و زیبایی را جای داده است.

وی افزود: ۷۳ درصد مساحت این مجموعه کاربری فضای سبز و ۲۷ درصد آن کاربری خدماتی دارد. بوستان بعثت به دلیل وسعت زیاد، موقعیت جغرافیایی، وجود زمین‌های بازی و مجموعه‌های ورزشی متعدد، پوشش گیاهی متنوع و برخورداری از امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی، مرکز نگهداری گل و گیاه، خانه پرندگان، آمفی‌تئاتر روباز و سالن پذیرایی همواره مخاطبان بسیاری داشته است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر و به دلایل متعدد حقوقی، مالی و فنی بخشی از خدمات پشتیبانی این مجموعه از قبیل رستوران، مجموعه‌های ورزشی، آمفی‌تئاتر و شهربازی به حالت تعلیق درآمده و بوستان بعثت مانند سابق جاذب جمعیت نیست و به نوعی متروکه شده است.

شمس‌احسان تاکید کرد: ادامه روند مذکور موجب فرسودگی امکانات این مجموعه و کاهش تدریجی کیفیت زندگی برای شهروندان این منطقه خواهد شد. با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش استقبال شهروندان از بوستان‌های پایتخت، ضرورت دارد که بخشی از امکانات بوستان بعثت به نحو ایمن‌ و کارآمد فعال شود تا عموم شهروندان بتوانند از امکانات تفریحی آن استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد بوستان بعثت به‌ویژه به لحاظ وسعت، قدمت، پوشش گیاهی، کالبد محیطی و دسترسی‌های آسان، از شهرداری تهران انتظار می‌رود که در وهله نخست این مجموعه را از منظر فضایی و عملکردی سازماندهی کند و در ادامه با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای، بوستان بعثت را به عنوان یکی از مقاصد تفرجگاهی شهری مورد تاکید قرار دهد و گزارشی از اقدامات انجام‌شده به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت، در واکنش به این تذکر شمس‌احسان گفت: شهردار سابق منطقه ۱۶ گزارش داد که مشکلات بوستان بعثت در حال رفع است، اما اتفاقی نیفتاد؛ تقاضا می‌شود در دوره جدید شهرداری منطقه ۱۶ پیگیری‌های لازم انجام شود تا مشکلات این بوستان مرتفع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز